Гледането на телевизия вреди на мозъка

Политика за бисквитки

Гледането на телевизия вреди на мозъка, твърди ново американско изследване, цитирано от „Ню Йорк Таймс”.

Учените са проследили 3274 души, чиято средна възраст при започването на проучването е била 25 години. После те са анкетирани през 5 години в продължение на 25 години. Въпросите са се отнасяли до физическата им дейност и навиците им да гледат телевизия, разказва БГНЕС.

На 25-ата година са проведени 3 теста, които измерват различни аспекти на остротата на ума.

Групата хора, които гледат телевизия най-много - повече от 3 часа на ден, се представила слабо и на трите теста. В сравнение с тези, които гледали най-малко, резултатите на телеманиаците били от 1,5 до 2 пъти по-лоши, независимо от възраст, пол, раса, ниво на образование и мазнини по тялото, пороци или наличие на диабет.

Авторите на психиатричното изследване поясняват, че откритията им са на базата на себеоценка и няма възприет базов норматив за мозъчна дейност, който да послужи за сравнение. „Не можем да отделим какво точно се случва при гледането на телевизия”, заяви ръководителят на учените д-р Кристин Яфе от Калифорнийския университет в Сан Франциско. „Дали е липсата на физическа активност или има нещо в гледането на телевизия, което противодейства на мозъчната стимулация?” 

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"