Затлъстяването може да се окаже заразно

Затлъстяването може да бъде потвърдено като заразно заболяване, което се разпространява по същия начин като множество вирусни инфекции, предполагат учени.

Огромно изследване на бактерии в човешкия стомах открива, че една трета от тях произвеждат спори, които оцеляват във въздуха и имат потенциала да се пренасят от човек на човек, съобщава „Дейли Телеграф“.

Учените вярват, че много заболявания се предизвикват или изострят именно от промени в чревните бактерии.

Преди десетилетие, университета във Вашингтон открива, че добавянето на чревни бактерии от мишки с наднормено тегло в слаби мишки води до затлъстяване при вторите.

Нови изследвания показват, че тези микроби могат да оцелеят и извън тялото на своя гостоприемник и може да бъдат погълнати от друг човек, потенциално нарушавайки баланса на здравословни бактерии в червата, което може да задейства най-различни болести.

Това може да обясни защо някои заболявания се превръщат в наследствени. Изглежда, че гените не са единствената причина. Членовете на семейството са в потенциален риск да прихващат тези заболявания заради постоянния близък контакт със своите роднини.

Д-р Тревър Лоули, който ръководи проучването казва, че затлъстяването и заболявания на храносмилателната система като колит и болестта на Крон, може да се окажат преносими.

„Хората, които живеят в една къща, споделят сходна система от микроорганизми. Гените отговарят за 7- 13 процента от риска при наследствените болести. Определено има хора, които са по-податливи на заболяване, а причината за това може да бъде комбинация от фактори.“, твърди специалистът.

Въпреки това учените вярват, че чрез идентифицирането на бактериите в червата на здравите хора, те ще могат да обърнат процеса и да възвърнат положителния баланс при заболелите.

Около 2% от теглото на човек се дължи на бактериите. Много от тези микроорганизми са чувствителни към кислорода, което прави тяхното култивиране в лабораторни условия почти непосилно. Това е причината до момента тяхното изследване да бъде изключително трудоемко.

Екипът е успял да създаде каталог с нови бактерии с надеждата в бъдеще да изобрети хапче с комбинация от бактерии, които да възстановяват здравословните нива на микроорганизми в храносмилателната система.

„С разработването на нов процес за изолиране на стомашно-чревни бактерии,  успяхме да засечем техните геноми и да разберем повече за тяхната биология. Също така може да ги съхраняваме за дълги периоди от време, което ги прави достъпни за бъдещи изследвания.“, допълват учените.