Изследват космически частици, открити в египетска пирамида

Международен екип учени започва да изследва елементарни частици от космически произход - мюони, открити във вътрешността на една от най-известните египетски пирамиди - Скосената пирамида, предаде  Associated Press.
Новите проучвания на частиците, установени върху повърхността на пирамидата, могат да променят представите за това, как са се строяли тези невероятни съоръжения, надяват се изследователите.

Поставени миналия месец в пирамидата плочи са събрали данни за частиците мюони, които преминават през земната атмосфера, разказа Мехди Таюби, президент на египетския институт по иновативно опазване на археологическото наследство. Мюоните преминават през празните пространства, но се поглъщат или отразяват от твърдите повърхности. Изследвайки натрупването им, специалистите ще съберат информация как е построена пирамидата, която е на 4600 години.

Скосената пирамида в Дашур, край Кайро, е построена по заповед на фараона Снофру. Смята се, че тя е първият опит в Древен Египет за построяване на пирамида с гладки стени.