Невероятно, но факт: Създадоха портал във времето

Американски учени са на крачка от реализирането на една от най-вълнуващите теории на научната фантастаки. Гении от Корнуелския университет успяха да създадат по поръчка на Пентагона портал във времето, в който действия и хора не могат да бъдат проследени нито с човешко око, нито със специална апаратура, съобщи сп. Nature.

По поръчка на Пентагона учените изследвали възможността за създаване на „времева маскировка” и така направили важна стъпка към превръщането на фантазията в реалност, а именно да се „скриеш" във времето. Физиците успели да създадат новия вид маскировка чрез експерименти с разлагане на лазерен светлинен лъч.

По-рано с помощта на подобни опити изследователите успяха да създадат т.нар. „пространствен камуфлаж” като се научиха да „лъжат” светлината така, че изложените на нея обекти ставаха „невидими”.

Това окуражило физиците да продължат напред, към създаването на невидими отрязъци от времето.

При опитите си изследователите от Корнуелския университет използвали зелен лазерен лъч, който прокарали през две лещи. Първата разделяла светлината на два потока – бърз и бавен, а втората „връщала” разцепения лъч в изходното му състояние. В резултат на това се получило своеобразно премигване на лазера, което не можело да бъде уловено от каквато и да била техника.

Създаденият към момента времеви портал естествено е далеч от желаното и трае само 50 трлн. части от секундата. И макар засега да няма никакво практическо приложение, открието е от революционно значение за науката. А и изследователите вече работят над „разширяването” на портала, допълва Nature.