Откриха най-големия динозавър, живял някога на Земята

Палеонтолози твърдят, че са открили най-голямото животно, което някога е ходило по Земята, пише британският вестник The Daily Telegraph.

Скелет с обща дължина от 40 метра и тегло 77 тона бе открит случайно в Аржентина, предаде и "Фокус". Гигантските кости бяха намерени от фермер в пустинята на Патагония, където са направени и други важни за палеонтологията открития.

Базирайки се на размера на бедрената кост, която е по-дълга от целя ръст на възрастен човек, учените казват, че този динозавър би трябвало да е достигал до дължина от 40 м - горе-долу колкото половин футболно игрище, и височина от 20 м - колкото пететажна сграда. Изчислената му маса от 77 тона е рекордна, като подобрява рекорда на Аргентозавъра, който тежи 70 тона.

Палеонтолозите са извадили от земята 150 кости от седем различни индивида. Изследователите предполагат, че животното е можело да достигне до тегло от 100 тона и е живяло преди около 90 милиона години. Засега новият динозавър няма официално име, но изследователите му го наричат помежду си Титанозавър.