План за борба с умората от вицепрезидента на Google
Много бизнес ръководители на някои от най-натоварените компании вече не се замислят, когато става дума за работа в извънработното време. Мариса Мейър, 20. поред служител, назначен преди години от Google и настоящ вицепрезидент локация и услуги, свързани с локацията, не е изключение. Когато Google е била млада компания, Мариса е работила 130 часа седмично и често е заспивала на бюрото си, пише американското сп. Entrepreneur.
“В първите ми години в Google, всяка седмица изкарвах по цяла нощ (в офиса)“, разказва тя. „Беше доста трудна работа“. Усърдният труд според нея стои в основата на успеха на Google, както и на нейния личен успех. Но за младите фирми, които изискват толкова много от служителите си, прекомерният труд може да доведе до свръхизтощение. Да го предотвратиш за себе си и за служителите си може да бъде решаващо за това да постигнеш успех като ръководител или собственик на бизнес, казва Мариса.
Тук следват 3 стъпки, които тя препоръчва, за да не се стигне до болезнено прегряване, което смазва хората и забавя оборотите на цялата компания.
Стъпка 1. Оглеждайте се за сигнали на негодувание. Изтощението се измерва в негодувание срещу работното място. Ключът е това да можеш да презаредиш себе си с енергия, когато много се умориш, обяснява Майкъл Лайтър – професор по психология в университета „Аркадия“ в Нова Скотия. Ако не можете да възстановите енергията или да разрешите ценностния си конфликт с работата си, започвате да се чувствате много уморени. Във вас се поражда цинизъм. Обезкуражени сте. Всички тези усещания са знаците на изтощението.
Стъпка 2. Открийте своя личен ритъм. Теорията на Мейър е, че трябва да разберем собствения си ритъм на активност, който определя настройките на негодуванието ни. По думите й, това е, което възстановява енергията на човека. То може да означава да спите по 8 часа в денонощието, да практикувате йога ежедневно или да излизате навън в природата веднъж седмично. Каквото и да е то, е от ключово значение за удовлетвореността ви от работата, затова не го подминавайте като фактор. Претоварването с работа се случва когато се трудим твърде много без да знаем кои са нещата, които ни презареждат.
Стъпка 3. Дайте на служителите задължителната свобода, която им се полага. Когато Мейър заподозре, че неин служител започва много да се уморява, го моли да намери своя ритъм. Обикновено хората й се връщат при нея с думите „Трябва да бъда вкъщи за семейните вечери във вторник“ или „Трябва да пристигна навреме за мача на дъщеря ми по футбол“. Тя отговаря на тези нужди без изключение, като им дава свобода и свободно време винаги, когато е важно за тях. Според нея човек не може да бъде навсякъде, където му се иска да е, докато трябва да работи. Но може да бъде там, където чувства, че е важно и трябва да бъде част от събитията, които за него имат значение. Това окуражава хората да вървят напред и да се трудят повече в продължение на дълъг период от време.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.