Шепа орехи на ден прави чудеса за здравето

Политика за бисквитки

Всекидневната консумация на орехи понижава нивата на "лошия" холестерол, предпазва от сърдечносъдови заболявания и оказва редица други благоприятни ефекти върху здравето, пише в. "Дейли експрес", позовавайки се на резултатите от няколко изследвания, представени на годишната среща "Експериментална Биология 2016" в Сан Диего, САЩ.

Само една шепа орехи, богати на полиненаситени мазнини, е достатъчна, за да стимулира "добрите" бактерии в червата, което води до понижаване на възпаленията и холестерола, допринасящи за сърдечносъдови болести.

Консумацията на ядките влияе върху регулирането на апетита и усещането за ситост, както и върху метаболитното здраве. Това показват проучванията на специалисти от САЩ, сред които от университетите на Джорджия и Орегон. Всяка унция орехи (28 грама) осигурява 13 грама полиненаситени мазнини.

Орехите са единствените ядки, богати на алфа-линоленова киселина - растителната форма на омега-3 мастната киселина. Унция орехи осигурява 2,5 грама от нея.

Специалисти от клиника в Барселона, Испания, и университета "Лома Линда" в САЩ - автори на едно от изследванията, чиято цел е била да проучат ефектите от орехите върху здравето на възрастни хора - са установили, че всекидневната им консумация в продължение на година е довела до понижение на нивата на "лошия" холестерол, без да повлияе неблагоприятно върху теглото.

"Имайки предвид, че орехите са високоенергийна храна, масово битува притеснението, че продължителната им консумация може да доведе до натрупване на излишно тегло. Резултатите от нашето проучване показват, че продължителната консумация не влияе върху натрупването на тегло. Изследването установи също, че ефектът от консумацията на орехи е валиден и при възрастни хора и се запазва дълго време", казва д-р Емилио Рос от изследователския екип в Барселона.

Изследването е обхванало 707 възрастни индивида в добро здраве. Към всекидневното меню на част от тях са били добавени орехи, посочва БТА. След една година специалистите са установили, че консумацията на ядките е довела до съществено понижение на нивата на "лошия" холестерол, като същевременно е оказала незначително влияние върху триглицеридите, "добрия" холестерол и теглото.

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя