Учени: Консумацията на риба удължава живота с две години

Политика за бисквитки

Консумирането на риба удължава живота поне с две години, установиха американски учени.

Възрастните хора, които имат високи нива в кръвта на омега-3 мастни киселини, съдържащи се в мазната риба като сьомгата и в морските дарове, намаляват риска от преждевременна смърт с 25%. Учените открили още, че рискът от смърт от сърдечно заболяване намалява с една трета в сравнение с възрастните хора, които имат по-ниски нива на мастни киселини в кръвта.

Това е първото изследване, което анализира връзката на консумацията на риба със смъртността, предаде БГНЕС. Изследователите от Харвардското училище по обществено здраве и Вашингтонския университет установиха, че хората на 65-годишна възраст с най-високи нива на мастни киселини в кръвта живеят средно с 2,2 години повече от хората с най-ниски нива.

„Макар приемането на риба от дълго време да се смята за част от здравословната диета, малко са изследванията на връзката между нивата на омега-3 в кръвта и смъртността при възрастните хора. Нашето откритие потвърждава важността на адекватните нива на омега-3 в кръвта за сърдечно-съдовото здраве и показва, че по-късно в живота ползотворното въздействие може да увеличи оставащите години живот", заяви ръководителят на изследването доцент Дариуш Модафариан от факултета по епидемиология към университета.

Рибата осигурява омега-3 мастни киселини, които са от съществено значение за развитието на мозъка и се смята, че намаляват възпалителните процеси в мозъка, сърдечносъдовата система и в други клетки. Предишни изследвания установиха, че рибата намалява опасността от смърт от сърдечни заболявания.

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Google предложи създаването на организация за безопасност на изкуствения интелект
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Ford планира да премести в САЩ производството на някои модели на марката си Lincoln
Испания въведе граничен контрол за пристигащите пристигащите със самолети и кораби от Италия
Китайският отговор на Boeing и Airbus с първи международен полет
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Meta съобщи, че е премахнала 756 000 акаунта на австралийски тийнейджъри на фона на критики относно прилагането на забраната
Брад Пит предложи уроци по актьорско майсторство на футболисти за симулации на терена
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"