Учени: Не крещете на децата си, вредно е за здравето им!

Политика за бисквитки

Ако родителите крещят постоянно на децата си, това може да доведе до сериозни последствия, които могат да се отразят не само на психиката им, но и на тяхното физическо състояние и да доведат дори до затлъстяване. До този извод достигнаха учените от университета в американския щат Айова, предаде РИА Новости.

„Грубостта във възпитателния процес води до здравни проблеми”, заяви водещият изследването професор Томас Шефилд. Той е провел експеримент, в който са участвали 451 деца на 12-годишна възраст и родителите им. Учените са наблюдавали комуникацията в семействата в течение на няколко години, докато децата достигнали 20-годишна възраст.

На родителите им е била поставена оценка за проявената грубост – физическата агресия, заплахите, принуждаването за извършването на дейности от страна на детето, егоистичност или повишаване на гласа. След експеримента децата са преминали изследване на физическото им състояние.

Шефилд подчертава, че строгото възпитание поражда хроничен стрес за децата, а последствията от него могат да се проявяват дори и когато пораснат. Стресовото възпитание може да окаже ефект върху развиващия се мозък на детето. Изследователите посочват, че сред негативните последствия присъстват хроничните хормонални дисбаланси, възпалителните процеси и понижаване на сърдечно-съдовата активност.

„Родителите не трябва да бъдат сурови. Ако искаме да сме сигурни, че децата ни ще бъдат здрави, най-добре е да се избягват жестокостите”, заяви Шефилд.

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"