Учени откриха "корена" на злото

Учени откриха корена на злото

Германски учени се заеха с изучаването на най-тъмните и плашещи кътчета от човешката същност. В резултат на изследванията си те са открили зона в централния дял на главния мозък, отговаряща за всички негативни мисли и лоши постъпки. Именно тя е по-силно развита при убийци, насилници и маниаци, твърдят германските изследователи.

За да открият „корена на злото”, те са изследвали най-вече осъдени за тежки престъпления. Един от експериментите бил прожектиране на филми със сцени на жестокости и насилия. Докато участниците в експеримента гледали филмите, учените наблюдавали активността на различните мозъчни дялове чрез сканиране с магнитен резонанс.

Така установили, че мозъчните центрове, отговарящи за проява на съчувствие, съпреживяване, жалост, при участниците в експерименти били в абсолютен покой по време на прожекциите. В същото време била зафиксирана неизвестна тъмна зона на границата между двете мозъчни полукълба – „черно петно”, което не излъчвало вълни на нормална мозъчна активност.

Учените са убедени, че именно тази зона е отговорна за проявите на жестокост. За да потвърдят хипотезата си, по същия начин изследвали и мозъчната активност на хора, които се занимават с доброволчество или пък благотворителност. При тях такава зона изобщо не била налична.