Учени откриха хибридни акули

Първите в света хибридни акули са били открити край бреговете на Австралия, предава CNN.

Австралийски изследователи твърдят, че са открили 57 представители на океанските хищници, които са кръстоска между австралийската акула blacktip и обикновена blacktip акула - тясно свързани, но генетично различни видове.

"Кръстоската вероятно ще позволи на акулите да се адаптират към промените в околната среда", казва изследователят Дженифър Овенден от университета на Куинсланд. Откритието е първото по рода си за акули и би могло да означава, че същият процес върви и при други видове акули като адаптивна реакция към промените в климат, предполагат изследователите.

Резултатите са потвърдени чрез ДНК-тестове и измервания, като учените в момента изследват състоянието на хибридите. Те са открити в участък на източния австралийски бряг от Куинсланд Ню Саут Уелс. Обхватът на тяхното разпространение и технят брой е впечатлил изследователите.

"Дивите хибриди обикновено са трудни за намиране, откриването на хибриди и тяхното потомство е изключителен късмет. А да намерите 57 хибрида по 2000 километра от брегова ивица е направо безпрецедентно", обяснява Овенден.