Учени развенчаха твърдението, че прясното мляко заздравява костите

Политика за бисквитки

Приемането на големи количества прясно мляко като три чаши или над 680 мл. ежедневно не е източник на здраве за костите, както хиляди хора по света са убедени.

Това посочва ново научно наблюдение, проведено в Швеция. То обхваща здравословното състояние на 61 400 жени между 1987 и 1990г. и 45 300 мъже през 1997 г.

За изследването съобщава Би Би Си. Шведските учени са установили, че при жените, които са пили големите количествса прясно мляко ежедневно, е имало двойно по-голям риск от смъртност в края на периода на наблюдението в сравнение с други жени, които са пили по-малко мляко. Освен това рискът от фрактура на костите при първите е бил 50% по-малък.

Авторите обаче отбелязват, че изводът че млякото не заздравява костите не може да бъде отнесен абсолютно към всички пациенти, защото здравината на костната система все пак зависи и от много други фактори, сред които са решаващи телесната маса и консумацията на алкохол.

Прясното мляко се препоръчва в десетки държави като добър източник на калций от години. Изследванията до момента в тази насока обаче потвърждават и отричат полезните му за костите свойства и изводите от тях са противоречиви.  

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
САЩ завършиха успешно първите ключови тестове за противоракетната система „Златен купол“
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Google предложи създаването на организация за безопасност на изкуствения интелект
Meta съобщи, че е премахнала 756 000 акаунта на австралийски тийнейджъри на фона на критики относно прилагането на забраната
Ford планира да премести в САЩ производството на някои модели на марката си Lincoln
Китайският отговор на Boeing и Airbus с първи международен полет
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна