Учени: Смартфоните могат да причинят частична слепота

Продължителното гледане на екраните на смартфоните може да предизвика необратими увреждания на очите, предупредиха испански специалисти .
Испанският експерт д-р Селия Санчес-Рамос откри, че LED –екраните на повечето електронни устройства може да навредят ретината - светлочувствителният слой в задната част на окото. Това може да доведе дори до частична слепота.
Синята светлина на модерните устройства може да причини различни оплаквания за здравето от безсъние, до проблеми с апетита и главоболие. Това е първото научно доказателство за това, че смартфоните могат да навредят сериозно и на зрението ни.
Устройствата, произведени около 2007 г. излъчват пет пъти повече синя светлина. Средностатистическият човек прекарва пред екран по осем часа и половина на ден, посочва БГНЕС. Поради тази причина по-голяма част от хората попадат в рисковата категория.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Денят в цифри
България |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |НАП разширява списъка на стоките с висок фискален риск
Бизнес |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата икономика: Сингапур обяви края на глобализацията и очаква нова по-лоша ера
Бизнес |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |Безос изпрати годеницата си и Кейти Пери в космоса (видео)
Любопитно |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.