Храненето с броколи забавя артрита

Политика за бисквитки

Приемането на големи количества броколи с менюто за хранене може да забави и дори да предотврати развитието на остеопороза, посочват британски изследователи, цитирани от Би Би Си.

Проучвания на университета на Източна Англия са показали, че съставка, която се съдържа в големи количества в зеленчука, забавя разрушаването на хрущяла на ставите. Става дума за химическото вещество сулфорафан, което се съдържа предимно в броколито, но също и в брюкселското и обикновеното зеле. Тя намалява увреждането на ставите.

Лабораторни тестове на клетките на мишки са показали, че храненето с брюкселско и обикновено зеле блокира ключов деструктивен ензим, който уврежда хрущялите. Учените смятат, че изводът се отнася и за хората. Клетки на човешкия хрущял също са били изложени на химическото вещество и е било установено, че гените, отговорни за разрушаването му, са били изключени.

Британските изследователи са обнадеждени от резултатите, доказани при 75% от мишките в експеримента, подложени на обилна сулфорафанна диета. Те се надяват, че откритието им ще помогне в борбата с артрита, за който се смята, че ще покоси двойно повече пациенти в следващите 20 години. Предстои да бъдат проведени ограничени експерименти върху хора с остеопороза на коляното, които трябва да се подложат на операция, за да се разбере дали приемането на броколи се отразява добре на здравето на ставите им.

Ползата от храненето с броколи и зеле е доказвана от учените неведнъж. По-ранни изследвания свързваха сулфорафанът с предпазването от рак на гърдата. Те установиха, че веществото атакува клетките, които засилват растежа на туморите, предотвратявайки развитието на рака или разсейването му в тялото, след като бъде открит.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Кратка история на автомагистрала „Тракия”
Ефремова заяви, че няма да допусне запазване на настоящото ниво на минималната работна заплата от 1 януари 2027 г.
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол