Полет на Lufthansa летял 10 минути без пилот заради инцидент на борда

Полет на Lufthansa летял 10 минути без пилот заради инцидент на борда

Полет на Lufthansa с 205 души на борда е останал без пилот в продължение на 10 минути миналата година, след като вторият пилот припаднал, докато бил сам в пилотската кабина, сочи нов доклад на испанската агенция за разследване на авиационни инциденти CIAIAC,цитиран от CNN.

Капитанът временно напуснал пилотската кабина, за да използва тоалетната, когато вторият пилот изгубил съзнание по време на полет от Франкфурт до Севиля, Испания, на 17 февруари 2024 г., се съобщава в доклада на агенцията.

Според документа на борда на Airbus A321 по това време е имало общо 199 пътници и шестима души екипаж.

Самолетът продължил да лети стабилно благодарение на активния автопилот, но вторият пилот неволно задействал някои контроли, пише още в доклада. Добавя се, че в звуковия записвач са били регистрирани звуци, съответстващи на „внезапното и тежко неразположение“ на втория пилот.

Диспечер от въздушното движение се опитал да се свърже с пилотската кабина три пъти, но не получил отговор.

В доклада се посочва още, че капитанът се върнал от тоалетната и опитал да отвори кабината с обичайния код, който задейства сигнал вътре. Той направил пет опита, а член на кабинния екипаж също се обадил по интеркома до пилотската кабина. Тъй като нямало реакция, капитанът използвал авариен код, за да влезе, и поел управлението на самолета.

Lufthansa съобщила пред германската агенция ДПА, че е запозната с доклада и че собственото ѝ звено за авиационна безопасност също е провело разследване, съобщава Associated Press. Компанията не е оповестила резултатите от него, отбелязва ДПА.

Вторият пилот е получил първа помощ от екипажа и от лекар, който пътувал като пасажер. Пилотът дошъл в съзнание и по-късно си спомнил как е бил лекуван от екипажа и медика.

Капитанът решил да отклони полета към летище „Адолфо Суарес Мадрид-Барахас“, където кацнал около 20 минути по-късно. След приземяването вторият пилот бил откаран в болница, където останал няколко часа.

Разследването установило, че припадъкът на пилота е бил симптом на предшестващо неврологично заболяване, за което той не е знаел и което не е било засечено по време на медицинския му преглед за летателна годност.

Испанските власти определят инцидента като „извънредно обстоятелство“ и отбелязват, че капитаните са обучени да реагират в ситуации, когато друг пилот стане неработоспособен.

Макар и рядко, неразположения на пилоти по време на полет — включително внезапна смърт — се случват, уточняват от CIAIAC, позовавайки се на различни доклади.

Агенцията е установила 287 случая на неработоспособност на пилоти по време на полет в база данни на Европейската комисия за периода 2019–2024 г.

В доклад от 2004 г. Федералната авиационна администрация на САЩ е регистрирала 39 подобни случая сред американски пилоти на авиокомпании за шестгодишен период между 1993 и 1998 г.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ