400 души се включиха във втория скрининг на кампанията „120/80. Избери номера на сърцето“

400 души се включиха във втория скрининг на кампанията „120/80. Избери номера на сърцето“

На 22 март в седем столични мола се проведе втори скрининг в рамките на кампанията „120/80. Избери номера на сърцето“ на Столична община и Microlife. Проучването цели да изследва здравните навици и култура на младите хора на столицата, както и да фокусира вниманието им върху социалнозначими сърдечносъдови заболявания, които при ранна диагностика могат да бъдат предотвратени. Въпросниците включват и раздел за физическа активност, която доказано намалява риска от артериална хипертония и захарен диабет.    

Първият скрининг на младите хора от края на 2024 г. обхвана над 600 участници. Изследването показа, че всеки седми младеж на възраст от 15 до 29 г. страда от високо кръвно. Резултатите от настоящото проучване ще бъдат публично оповестени до май 2025 г. от доц. Светлин Цонев.

Измерването се проведе с клинично валидирани апарати за кръвно налягане Microlife B3 Afib, като всички участници в скрининга бяха предизвикани да се включат във физическа активност на място – за демонстрация как дори кратко физическо натоварване се отразява благоприятно на стойностите на кръвното налягане.

В скрининга се включиха и Благородна Здравкова, заместник-кмет на Столична община, с ресор „Култура, образование, спорт и младежки дейности“, и  Димитър Шалъфов, общински съветник и председател на Постоянната комисия за децата, младежта и спорта.

Участниците в проучването получиха: Безплатно измерване на кръвно налягане; демонстрация на ефекта от физическата активност върху кръвното налягане;  консултации за поддържане на здравословен начин на живот; практични съвети за контрол на кръвното налягане чрез хранене и движение и безплатна седмична карта от Next Level.

Столичаните и гостите на София вече имат достъп до зони за безплатно измерване на кръвното налягане. В рамките на кампанията бяха създадени 3 зони в метростанциите „Софийски университет“, „Сердика“ и "НДК", както и една в Централни хали – Кауфланд, ниво -1.

Кампанията „120/80. Избери номера на сърцето!“ се организира от Столична община, дирекция „Спорт и младежки дейности“, Microlife Bulgaria. 

Мениджър и Obekti.bg са медийни партньори на инициативата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ