Кауфланд и полицията започват обща кампания срещу телефонните измами

Кауфланд и полицията започват обща кампания срещу телефонните измами

Телефонните измами зачестяват, най-често техни жертви стават хората на възраст 70-75 години, „сюжетите“ се развиват, а измамниците стават все по-безскрупулни и нападателни. Това съобщиха експерти на  съвместна пресконференция на Главна дирекция „Национална полиция“, МВР и Kaufland България на тема „Заедно срещу телефонните измами“.

Според статистиката на полицията, през последните 9 месеца броят на тези престъпления е нараснал двойно, като до септември 2024 г. са регистрирани 217 измами /броят на случаите, при които престъпниците са успели да вземат пари от жертвите си/, при 108 за същия период на предходната година.

Само за деветте месеца на тази година има близо 100 000 позвънявания, извършени от телефонни измамници.

 На близо 3,5 млн. лв. възлиза сумата от причинените материални щети върху жертви на телефонни измами от началото на 2023 г. до септември 2024 г.

В същото време 359 телефонни измами са били предотвратени в рамките на деветте месеца на тази година от полицейски служители, обясни инспектор Златка Падинкова, началник на сектор "Измами" при Главна дирекция „Национална полиция“ (ГДНП) към МВР.

Искат ли ви пари, това е телефонна измама е първият признак, по който може да бъдат разпознати този вид престъпления, каза тя и даде най-важният съвет: стигне ли се до такъв разговор, веднага прекъснете връзката и позвънете от друг телефон на тел. 112 или подайте сигнал в районното полицейско управление. Когато ви търсят на вашия телефон, измамниците могат да задържат линията и ако решите да потърсите помощ от него, са способни да ви подведат, че говорите с полицията, обясни тя. Напоследък зачестяват случаите, при които измамниците звънят от Румъния с предплатена карта. Често обажданията са от скрит номер или с код от чужбина – това също са ориентири за досещане, че си имате работа с телефонни измамници. Към обичайните сюжети, че се обаждат от полицията, роднини в беда, лекари и др. вече се добавя и представянето за служител на някоя от комуналните служби, който настоява, че дължите голяма сума пари и предупреждава за тежки последствия ако не бъде предадена на изпратен до адреса човек.

За да повиши осведомеността на клиентите си, най-голямата търговска верига у нас стартира целева информационна кампания във всички свои магазини и в собствените си канали, включително рекламните брошури и дигиталните платформи. Като част от кампанията, на територията на магазините ще звучи и радио спот.

„Кампанията засяга много сериозен и обществено значим проблем, а ние в Kaufland осъзнаваме ангажимента си да бъдем контактна точка на потенциални целеви групи. Надяваме се, чрез общата ни информационна кампания да допринесем за намаляване на броя на жертвите на телефонни измами в България", каза Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност“ в Kaufland България.

От ГДНП за пореден път специално подчертаха, че нито една институция не прави специални обаждания с искания за парични средства.

За повече информация може да следите дигиталните канали на Kaufland България, както и https://mvr.bg/gdnp.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ