Между 460 и 500 хил. пътници ползват столичното метро на ден

Между 460 и 500 хил. пътници ползват столичното метро на ден. Това обяви пред БНР директорът на столичния "Метрополитен" проф. Стоян Братоев.
За разширението на третата линия на метрото през столичния кв. "Слатина" той обясни, че участъкът е дълъг 6 км. с 6 метростанции. "Метростанциите започнаха да се строят миналата година. През това време се подготвяха необходимите елементи, за да може да се започне строителство на тунела, подготви се шахтата, откъдето стартира машината, докара се и се монтира машината. Фактически на 6-и тя стартира официално работата си. Трябва да изгради 6 км. тунел. Това аз го оприличавам на "завод под земята", каза Братоев.
Проф. Братоев обясни и каква е самата технология на работа на тази машина. По думите му, машината върви напълно безопасно за съоръженията, сградите и каналите наоколо. Той увери, че хората в близост дори няма да разберат, че машината минава.
В интервю за предаването "Хоризонт до обед" проф. Братоев отбеляза, че за последните 20 години темпото на работа е прилично, като за това време са направени 46 км от метрото или по 2,5 - 3 км средно годишно. За него това е голямо постижение.
"В момента строим 10 метростанции, 3 участъка. Единият е по бул. "Владимир Вазов" - 3 км. - продължението на третата линия от метростанция "Хаджи Димитър" до "Левски Г". Следващата година той трябва да бъде завършен. Там вече е изпълнено на около 70%. Вторият е от "Цариградско шосе" през "Слатина" до ул. "Шипка". Той започна да се строи миналата година. Там изпълнението към днешна дата е към 24-25%. Той трябва да завърши през 2027 г. Третият участък, който строим, е метростанцията в "Обеля", която е част от интермодален възел - жп гара, метростанция и автогара. Тя трябва да стане също през 2027 г.", каза директорът на столичния "Метрополитен".
По думите му, в момента вървят два договора за влакове, а трети е в процедура. За третата линия има договор със "Сименс", който трябва да завърши в края на 2026 г. По този договор са 8 влака, отбеляза проф. Братоев.
Той обясни, че финансирането на строителството по бул. "Владимир Вазов" е по Плана за възстановяване и устойчивост, това през "Слатина" е комбинирано, а за станцията в "Обеля" е местно финансиране.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Проект: Еднодневната винетка ще е валидна 24 часа от началната ѝ дата и час
България |Турция осигури 650 милиона долара за укрепване на Истанбул при земетресения
Икономика |И Австрия обмисля държавна намеса в ценообразуването на храните
Свят |Wikipedia загуби съдебен спор срещу части от новия Закон за онлайн безопасност във Великобритания
Технологии |България вече съхранява слънчева енергия в батерии
Енергетика |Мащабна криза: Техеран предупреждава за пълна липса на вода през октомври
Свят |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 11 до 17 август
Хороскоп |Кабинетът предлага от догодина линията на бедност да стане 764 лева
Политика |Администрацията на САЩ ще изпрати войска от Националната гвардия срещу бездомни и престъпници във Вашингтон
Свят |Зеленски: Русия се опитва да подведе Вашингтон
Свят |Президентът наложи вето на промените в Закона за държавната собственост
България |Светът на парите: AI създава нови милиардери с невиждано темпо
Технологии |Нови чешки влакове ще заменят старите руски в софийското метро
България |

Коментари
Няма въведени кометари.