Министърът на транспорта на САЩ: Самолетите 737 Max 9 няма да летят, докато не бъдат обезопасени

Министърът на транспорта на САЩ: Самолетите  737 Max 9  няма да летят, докато не бъдат обезопасени

Министърът на транспорта на САЩ: Самолетите 737 Max 9 няма да летят, докато не бъдат обезопасени

Регулаторните органи на авиокомпаниите няма да бързат да освободят приземените самолети Boeing 737 Max 9 след взрив във въздуха, заяви правителството на САЩ. Самолетите, които бяха спрени от експлоатация в САЩ след инцидент с полет на Аляска Еърлайнс, "трябва да бъдат 100% безопасни", заяви министърът на транспорта Пийт Бутигиг, цитиран от  BBC.

Не е ясно кога самолетите ще могат да летят отново.

Шефът на Boeing Дейв Калхун определи инцидента като "бягство от качеството".

Това означава, че инцидентът е причинен от някаква грешка в контрола на качеството в самолета, който е бил в експлоатация само осем седмици преди взрива.

Дейвид Калхун заяви пред CNBC, че все още има въпроси, на които трябва да се отговори как е било допуснато инцидентът да се случи. "Какво се е счупило в нашата ръкавица от проверки? Какво се е провалило в първоначалната работа, която е позволила да се случи това бягство", каза той.

По-рано тази седмица Калхун призна, че Боинг е виновен, след като част от фюзелажа на самолет 737 Max 9, експлоатиран от Аляска Еърлайнс, се взриви в рамките на няколко минути след излитането. Никой не е пострадал, когато панелът - или тапата на вратата - се е откъснал от самолета на Alaska Airlines, изпълняващ полет от Портланд, Орегон, принуждавайки самолета да извърши аварийно кацане.

В събота Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) приземи 171 самолета Boeing, на които е била монтирана същата тапа на вратата. Вратата е парче от фюзелажа с прозорец, което запълва мястото, където в някои конфигурации би имало авариен изход.

Пийт Бутигиг отказа да каже кога ще приключи спирането. "Единственото съображение във времевата рамка е безопасността", каза той. "Докато не е готов, той не е готов. Никой не може и не трябва да бъде прибързван в този процес".
Аlaska Airlines отмени около 20 % от полетите си, след като 65 от самолетите Макс 9 бяха спрени. United Airlines, другият американски оператор на 737 MAX 9, е спрял от експлоатация 79 от самолетите в своя флот.
Тя заяви, че очаква "значителни" анулирания в четвъртък, след като в сряда не бяха осъществени 167 полета.
Аlaska Airlines заяви, че все още се нуждае от ревизирани инструкции за проверка и поддръжка от Boeing, които трябва да бъдат одобрени от FAA, преди да може да започне отново да експлоатира самолетите.

"Ще върнем тези самолети в експлоатация само когато всички констатации са напълно отстранени и отговарят на всички строги стандарти на FAA и на Аlaska Airlines", заяви авиокомпанията.

В понеделник и Аlaska Airlines, и United Airlines заявиха, че са открили разхлабени части в редица от спрените самолети.
От United заявиха, че са открили болтове, които се нуждаят от "допълнително затягане" по време на проверките на тапата на вратата, която се е откъснала от самолета на Alaska Airlines.
Председателят на Националния съвет за безопасност на транспорта Дженифър Хоменди заяви в понеделник, че е възможно болтовете да са липсвали от самото начало, но да са се откъртили при спускането.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ