Разрешителните за строеж в София поскъпват двойно

Разрешителните за строеж в София поскъпват двойно

Столичният общински съвет (СОС) прие предложение за двойно увеличаване на таксата за разрешително за строеж. 

По думите на общинския съветник и вносител на доклада Борис Бонев това е първа голяма стъпка за спирането на презастрояването в София, предава БТА. 

С този доклад се индексират таксите за първи път от 2006 г., така че те да отразяват реалните административни разходи. Новите такси са под 0,5% от средната пазарна стойност на кв.м на имотите в София, но мярката добавя около 30 млн. лв. годишно към бюджета на града, добави общинският съветник.

Бонев каза, че следващата стъпка е да се направят законодателни промени, които да позволят да се създаде фонд "Благоустройство" - парите, от който да отиват за изграждане на улици и отчуждаване на имоти за зелени площи, детски градини и училища.

Пред журналисти Бонев благодари за отговорното отношение и подкрепата на доклада от ГЕРБ, БСП, "Синя София", "Възраждане", "Има такъв народ", Ваня Григорова и независими общински съветници, които са подкрепили тази реформа. Общинският съветник смята, че това е важна стъпка към осъществяването на по-справедлива градска политика и по-подредена градска среда. Бонев посочи, че изказва съжаление, че доскорошните им партньори от "Продължаваме Промяната - Демократична България", с които са работили много дълго време по този доклад, са решили от политически инат и заради натиск от кмета на София да не го гласуват. "Те отслужиха чужд интерес", смята той. 

От "Възраждане" пред журналисти посочиха, че подкрепят доклада за увеличението на таксата за разрешително за строеж, но смятат, че увеличението, което се предвижда е недостатъчно. Общинският съветник Деян Николов каза, че за момента то е възможното според закона и този доклад ще бъде полезен за града. 

Общинските съветници приеха и друг доклад внесен от "Спаси София", свързан с необходимостта да се създадат нови правила за компенсации на клиентите на "Център за градска мобилност" ЕАД, които поради независещи от тях, или от "Център за градска мобилност" ЕАД обстоятелства, са били изправени пpeд невъзможност да ползват закупените от тях дългосрочни превозни документи no редовна или преференциална тарифа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Израел нанесе удари по ядрени съоръжения и ракетни фабрики в Иран, Техеран обеща да отмъсти
FT: Санкциите започват да тежат върху руската икономика
Теменужка Петкова: Гражданите и бизнеса подкрепят влизането ни в еврозоната
Как започва конфликтът между Иран и Израел?
Министърът на отбраната на Германия отхвърли исканията на партията си за промяна на политиката спрямо Русия
Тръмп нарече шефа на Фед Джером Пауъл „глупак“ и отново настоя за намаляване на лихвените проценти
Ryanair ще налага глоби от 500 паунда на пътници със скандално и хулиганско поведение
Колко сериозна е кризата с кадрите в здравеопазването и как може да бъде решена