Столична община даде началото на конкурса за нов главен архитект

Столична община даде началото на конкурса за нов главен архитект

Столичната община обяви началото на конкурсната процедура за избор на нов главен архитект на София. В момента длъжността се изпълнява временно от  архитект Стефан Аспарухов.

Кандидатите за поста имат срок от две седмици - до 6 март, в които да подадат документите си за участие в конкурса, съобщиха от общинската администрация. 

Конкурсната процедура ще протече в три етапа, включващи оценка за допустимост по документи, решаване на тест и практически изпит и интервю с кандидатите, обясниха от администрацията. Всяка стъпка от конкурса ще е изцяло прозрачна и публична, като всички документи, информация за работата на конкурсната комисия, кандидатите и резултатите им на всеки етап и окончателното класиране ще бъдат достъпни наспециално създадена и посветена на конкурса страница .

“Днес обявяваме началото на конкурса за нов главен архитект на София. Търсим професионалист, който разбира града, познава закона и знае как да създаде устойчива и функционална градска среда.", заяви кметът на София Васил Терзиев, цитиран в съобщението.

По думите му главният архитект вече няма да бъде политическа фигура, както е било досега. Това ще е човек, който ще спазва закона, ще опрости процесите, ще въведе цифровизация и изкуствен интелект, като направи работата на администрацията по-прозрачна и отговорна, добави Терзиев.

Очакванията му към бъдещият главен архитект са да продължи реформите, които са започнати и да ги направи устойчиви. "Също така, заедно с всички софиянци и инвеститори, искаме той или тя да превърне това звено в професионална и ефективна администрация, която работи бързо и коректно”, казва още кметът. 

Изискванията към претендентите

Kaндидaтитe зa длъжнocттa главен архитект на Столична община тpябвa дa имат завършено висше образование, с минимална образователна степен – магистър, да имaт придобита пълнa пpoeĸтaнтcĸa пpaвocпocoбнocт или необходимия стаж за придобиването ѝ, съгласно чл. 5, ал. 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) и дa имaт минимум пет гoдини пpoфecиoнaлeн стаж в дъpжaвнa, oбщинcĸa администрация или чacтнa cтpyĸтypa.

Те трябва да предоставят заявление за кандидатстване, автобиография, копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността, документи, удостоверяващи продължителността на стажа и професионалния опит, копие на удостоверение за придобита пълна проектантска правоспособност или необходимия стаж за придобиването ѝ.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ