Столична община даде началото на конкурса за нов главен архитект

Столичната община обяви началото на конкурсната процедура за избор на нов главен архитект на София. В момента длъжността се изпълнява временно от архитект Стефан Аспарухов.
Кандидатите за поста имат срок от две седмици - до 6 март, в които да подадат документите си за участие в конкурса, съобщиха от общинската администрация.
Конкурсната процедура ще протече в три етапа, включващи оценка за допустимост по документи, решаване на тест и практически изпит и интервю с кандидатите, обясниха от администрацията. Всяка стъпка от конкурса ще е изцяло прозрачна и публична, като всички документи, информация за работата на конкурсната комисия, кандидатите и резултатите им на всеки етап и окончателното класиране ще бъдат достъпни наспециално създадена и посветена на конкурса страница .
“Днес обявяваме началото на конкурса за нов главен архитект на София. Търсим професионалист, който разбира града, познава закона и знае как да създаде устойчива и функционална градска среда.", заяви кметът на София Васил Терзиев, цитиран в съобщението.
По думите му главният архитект вече няма да бъде политическа фигура, както е било досега. Това ще е човек, който ще спазва закона, ще опрости процесите, ще въведе цифровизация и изкуствен интелект, като направи работата на администрацията по-прозрачна и отговорна, добави Терзиев.
Очакванията му към бъдещият главен архитект са да продължи реформите, които са започнати и да ги направи устойчиви. "Също така, заедно с всички софиянци и инвеститори, искаме той или тя да превърне това звено в професионална и ефективна администрация, която работи бързо и коректно”, казва още кметът.
Изискванията към претендентите
Kaндидaтитe зa длъжнocттa главен архитект на Столична община тpябвa дa имат завършено висше образование, с минимална образователна степен – магистър, да имaт придобита пълнa пpoeĸтaнтcĸa пpaвocпocoбнocт или необходимия стаж за придобиването ѝ, съгласно чл. 5, ал. 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) и дa имaт минимум пет гoдини пpoфecиoнaлeн стаж в дъpжaвнa, oбщинcĸa администрация или чacтнa cтpyĸтypa.
Те трябва да предоставят заявление за кандидатстване, автобиография, копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността, документи, удостоверяващи продължителността на стажа и професионалния опит, копие на удостоверение за придобита пълна проектантска правоспособност или необходимия стаж за придобиването ѝ.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.