Възстановява се движението по столичната улица „Опълченска“ след ремонта

Възстановява се движението по столичната улица „Опълченска“ след ремонта

Движението по улица „Опълченска“, в участъка между булевардите „Тодор Александров“ и „Сливница“, се възстановява, съобщиха от пресцентъра на Столична община. Възстановяват се маршрутите на тролеи с номера 1, 5, 7, 11 и автобуси 60 и 74.

Улица „Опълченска“, в участъка от бул. „Сливница“ до бул. „Тодор Александров“, е реконструирана изцяло. Изградени са две пътни платна с по две ленти в посока, бус ленти, нови тротоари. Монтирано е енергоспестяващо улично осветление, обясниха от Общината. 

Изпълнихме проекта за реконструкция на ул. „Опълченска“, като надградихме и подобрихме различните му части с цел осигуряване на важно за София трасе от първия градски ринг, връзка на западните и северни квартали с центъра на столицата. Наред с новите платна, бус ленти, осветление, озеленяване и мерки за пътна безопасност, обновихме близо 100-годишна инженерна инфраструктура, нужна за целия район, каза зам.-кметът по строителство Никола Лютов. 

Извършена е реконструкция на трамвайния релсов път при кръстовището с ул. „Пиротска“, както и на тролейбусната контактно-кабелна мрежа по цялото протежение на участъка. Изграден е канализационен колектор с голям капацитет, нов отливен канал с дължина 363 м и канализация с дължина 588 м, които осигуряват битовата и дъждовната канализация. Извършена е реконструкция на водопровод. Мостовото съоръжение над река Владайска също е ремонтирано, допълниха от пресцентъра. 

Облекчава се и транспортното обслужване на обществени и жилищни зони в район „Възраждане“, четири училища  - 134. СУ „Димчо Дебелянов“, 18. СУ „Уилям Гладстон“, Национална гимназия за приложни изкуства „Свети Лука“ и Национална професионална гимназия по прецизна техника и оптика „М. В. Ломоносов“, създава се и връзка с градския транспорт, включително със станции на метрото.

Сред мерките за безопасност на ремонтирания участък са бяла пътна маркировка и обозначени зона за престрояване преди кръстовищата, противоплъзгащо покритие със сигнален червен цвят на кръстовището с ул. „Св. Св. Кирил и Методий“, реконструирани светофарните уредби на всички основни кръстовища, включително и изградена нова светофарна уредба на ул. „Св. Св. Кирил и Методий“, камери за контрол на движението в бус лентите.

Регламентирани са две бус ленти в посока за масовия градски транспорт. Новите BUS ленти ще ускорят и облекчат градския транспорт, а движението на автомобили ще бъде в две ленти във всяка посока. Именно такъв е профилът на всички булеварди от Първия градски ринг, включително и на самата „Опълченска“ в участъка от пл. „Руски паметник“ до бул. „Княгиня Мария Луиза“.

Съгласно препоръките на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ в зоните за престояване и изчакване преди кръстовищата маркировката е изпълнена с бял цвят. Според разпоредбите на Наредба 2 пътната лента е за движение надясно и направо и в зоната за престояване е отделена с маркировка - предупредителна линия с бял цвят. 

На кръстовището на ул. “Опълченска“ и ул. “Св.св. Кирил и Методий“, където е предвидено пешеходно пресичане, с цел повишаване на безопасността на движението е изпълнено противоплъзгащо покритие (със сигнален червен цвят). Чрез него се повишава сцеплението на пътя и се намалява спирачния път на автомобилите преди стоп лентата на кръстовището. Тази мярка е изпълнена съгласно препоръки на Пътна полиция - КАТ при СДВР. 

Изградена е достъпна среда, в това число са монтирани тактилни водещи ивици за хора с нарушено зрение; изпълнени са тактилни ивици в режим „стоп линии“ на спирките на градския транспорт; светофарите са снабдени със звукова сигнализация.

В зоните на спирките на масовия градски транспорт на тротоарите са изпълнени тактилни ивици в режим „стоп линии“ за незрящи лица, указващи повишаване на вниманието. Тези елементи в настилката на тротоара се отличават съществено от тактилната ивица за движение в посока. Водещата ивица в определено направление е с успоредни елементи, а не със „стоп бутони“. Маркираната ивица със „стоп бутон“ означава, че предстои необходимост от качване на превозно средство на градския транспорт или пресичане на кръстовище. 

Осигурена е и звукова сигнализация на светофарните уредби за подпомагане на хора с намалено зрение. 

Изпълнен е проект по паркоустройство, като са засадени 52 дървета от вида явор с обиколка на ствола 16-18 см. На всяко дърво е монтирана поливна торба и влагозадържаща мрежа. С цел осигуряване на зелена бариера между пешеходните зони и пътното движение, в участъците на посадните карета и обособени зони за залесяване е засадена храстова растителност. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 16 юли. Имен ден празнуват Юлия, Юлиян, Юли
Politico: Франция отказва участие в инициативата за покупка на оръжия за Украйна, дългът ѝ нараствал с 5000 евро в секунда
Кметът на Истанбул е изправен пред съдебен процес, който може да сложи край на политическата му кариера
Тръмп: САЩ вече изпращат оръжия на Украйна
Възстановява се движението по столичната улица „Опълченска“ след ремонта
България изтегли нов вънешен дълг за 3,2 млрд. евро
Времето: Ветровито със следобедни валежи
Бизнес перспективи: Защо централните банки все по-често купуват злато от местни мини?