Всяко осмо домакинство у нас е без достъп до интернет

Всяко осмо домакинство у нас е без достъп  до интернет

Всяко осмо домакинство у нас е без достъп до интернет

13,7 на сто от домакинствата у нас или всяко осмо, все още нямат достъп до интернет в домовете си. Запазва се обаче тенденцията на ежегодно нарастване на относителния дял на домакинствата с достъп до мрежата, като през периода 2013 - 2022 г. относителният им дял се е увеличил с 33.6 процентни пункта до 87.3%, сочат данните на Националния статистически институт оповестени днес. 

12.8% от хората у нас пък никога не са  е сърфирали в интернет. Делът им обаче намалява. 79% от хората между 16 и 74 г. са използвали интернет всекидневно или поне веднъж седмично, а 61.2% - по няколко пъти на ден.

Статистиката сочи, че Югозападният район e с най-висок относителен дял на домакинства с достъп до интернет (90.5%), а с най-нисък е Северозападният район - 83.1%.

От домакинствата, живеещи в градовете, 88.8% разполагат с интернет достъп, а при тези, живеещи в селата, относителният дял е 82.4%. Домакинствата с деца използват по-активно глобалната мрежа, като 96.0% от тях имат достъп до интернет при 84.4% за домакинствата без деца  Най-активни потребители на интернет са младите хора на възраст между 16 и 24 години (95.1%), както и лицата с висше образование - 94.2%

Любопитен факт е, че  мъжете използват интернет повече от жените - съответно 79.9 и 78.0%. Потребителите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация, като 67.3% посочват, че извършват телефонни или видео разговори по интернет (чрез приложения като Viber, WhatsApp, Skype, FaceTime, Messenger, Snapchat, Zoom, MS Teams, Webex), а 63.4% участват в социални мрежи (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, TikTok и др.), показват данните на НСИ .

Данните за 2022 г. сочат ощее една любоопитна тенденция.5 2,5 на сто от българите пазят в домакинството си електронни устройства (мобилен телефон, смартфон, лаптоп, таблет и настолен компютър), които вече не използват, а 22,2 на сто ги продават или подаряват. В пункт за събиране и рециклиране на електронни отпадъци предават старите си устройства 6,2 на сто от хората, съобщи Националният статистически институт.

При покупка на мобилен телефон, смартфон, таблет или настолен компютър 13,7 на сто от хората смятат за важни екологични характеристики на устройството, като енергийна ефективност, възможност за удължаване на живота чрез покупка на допълнителна гаранция или екодизайн. За по-голямата част от потребителите (62 на сто), определяща е цената, а за 42,8 на сто са важни техническите характеристики,  като параметри на твърдия диск и скорост на процесора на устройството.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ