Полигон и повече кормуване за новите шофьори

Полигон и повече кормуване за новите шофьори

30 часа кормуване за вземане на книжка са абсолютно недостатъчни и съм възложил на експертите да ми предложат промяна. На мнение съм, че трябва да върнем полигоните по време на обучението. Това заяви транспортният министър Ивайло Московски за мерките срещу катастрофите по пътищата.

Предложенията на транспортното министерство все още са в работен вариант, пише "Труд". В момента според наредбите задължителните часове по кормуване са 31, а тези по теоретична подготовка - 40. В България задължителните часове по кормуване през 80-те години на миналия век бяха 36, но по-късно бяха намалени на 24, а от десетина години са 31 часа.

Има най-различни варианти - 35, 40, дори 50 часа обучение. Но има и много гласове против, защото така оскъпяването на шофьорския курс става много голямо, обясняват експертите.

Обмисля се идеята у нас да бъдат въведени по-съвременен тип полигони, на които може да се имитира управление на колата в различни условия: преминаване от суха върху мокра или заледена настилка, каране върху пясък. Проблемът обаче е, че в България няма такива съоръжения. Малкото оцелели от едно време полигони у нас са обикновени асфалтирани площадки с колчета или само с конуси.

От бранша на школите за автоподготовка обаче възразяват срещу механичното увеличение на часовете за кормуване. Според шефа на Асоциацията на фирмите за авто-мотоподготовка Йонко Иванов това няма да реши проблемите с недообучените шофьори.

31 часа са напълно достатъчни за повечето хора да усвоят основните умения, но проблемът е, че има фирми, които провеждат само 20-ина часа обучение и дори по-малко. Просто това им позволява да направят курсовете по-евтини, коментира той.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ