Стартират строителството на третия лъч на метрото догодина

Стартират строителството на третия лъч на метрото догодина

Планираме през 2015 г. да започнем и строителството на третата линия на метрото. Това може да стане след одобряването на ОП „Транспорт“. Това каза Любомир Христов, зам.-кмет на Столична община с ресор „Транспорт и транспортни комуникации”.

Третият лъч на метрото в столицата ще свързва „Ботевградско шосе" с „Овча купел". Строителството се очаква да струва около 680 млн. лв.

Общата дължина на новата отсечка на третия метродиаметър е 16 км с 19 метростанции, като седем от тях се предвижда да са надземни. Прогнозният поток на пътници през първата година след пускането на метрото е 162 хиляди души.

Първата станция ще е на бул. „Ботевградско шосе", от там трасето продължава по бул. „Владимир Вазов", минава покрай стадион „Герена", където също ще има метростанция. В този участък метрото ще е надземно. Метрото ще продължи под земята от „Малък градски театър зад канала" по бул. „Евлоги и Христо Георгиеви" през централната градска част. Междинна станция ще има на ул. „Шипка", възловата спирка ще бъде на Орлов мост и ще бъде съчетана с вече действащата. От там трасето продължава по бул. ‘Васил Левски", бул. „Патриарх Евтимий" и НДК.

Новоизградените подлези при бул. „Витоша" и Патриарх Евтимий" ще служат за вход на новата метростанция. Тя ще бъде по-дълбока, тъй като ще минава под функциониращите сега тунели на втората линия на метрото. Метростанция ще има на кръстовището при бул. „България" и бул. „Иван Ев. Гешов", като отново съществуващия подлез ще бъде вход на новата метростанция.

Междинна станция ще има на ул. „Дойран", спирка ще има и на бул. „Цар Борис Трети" в „Красно село", където ще има изходи от четирите страни на кръстовището.

От ул. „Житница" до „Овча купел" метрото отново ще е надземно, като само последната спирка поради особености на терена, ще бъде изградена под земята. В „Овча купел" спирките на метрото ще са три. Станцията ще има и под Околовръстния път, където ще се изгради връзка с ж.п. линията София - Перник. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ