Мъск трябва да се яви в съд във Филаделфия заради томболата с по 1 млн. долара за гласоподаватели

Съдия нареди на всички страни, включително Илън Мъск, да присъстват на съдебно заседание във Филаделфия днес по дело, целящо да попречи на комитет за политически действия, контролиран от милиардера, да раздаде 1 млн. долара на регистрирани американски гласоподаватели в колебаещи се щати преди изборите на 5 ноември.
Окръжната прокуратура на Филаделфия заведе делото в понеделник. Прокуратурата нарече раздаването на America Pac на Мъск, която подкрепя Доналд Тръмп, „незаконна лотария“, която примамва жителите на Пенсилвания да споделят лични данни.
„Освен това се разпорежда всички страни да присъстват по време на изслушването“, написа съдия в сряда в заповед към окръжния съд по общите дела.
Мъск обеща да дава по 1 млн. долара всеки ден на регистриран гласоподавател, който подпише петицията му за свобода на словото и права върху оръжие, изтеглен чрез томбола. Правните експерти, консултирани от Ройтерс миналата седмица, бяха на различно мнение относно това дали раздаването нарушава федералните закони, които правят престъпление плащането или предлагането да се плати на лице, за да се регистрира за гласуване.
Министерството на правосъдието изпрати писмо до America Pac, предупреждаващо, че подаръците на милиардера за регистрирани гласоподаватели, подписали петицията му, може да са в нарушение на федералния закон, съобщи Си Ен Ен миналата седмица.
Преди изключително напрегнатата президентска надпревара между Тръмп и Камала Харис, Пенсилвания се смята за решаващ щат, който може да определи изхода от изборите. „Пенсилвания ще бъде решителна победа на републиканците“, написа Мъск в Туитър в сряда.
Джош Шапиро, губернаторът демократ на Пенсилвания, каза по-рано този месец, че според него правоприлагащите органи трябва да разгледат законността на раздаването на пари.
„Мисля, че има реални въпроси относно това как той харчи пари в тази надпревара, как тъмните пари текат не само в Пенсилвания, но очевидно сега и в джобовете на жителите на Пенсилвания“, каза Шапиро в предаването Meet the Press на Ен Би Си на 20 октомври. „Това е дълбоко тревожно.“
На среща Питсбърг на 20 октомври, на което главният изпълнителен директор на Tesla похвали Тръмп и даде огромен чек от 1 милион долара на жена в червена тениска на Тръмп, хора от публиката не изглеждаха притеснени от критиките за схемата и казаха, че се възхищаваха на успеха на Мъск като бизнесмен и на неговата „защита на свободата на словото“.
„Страхувам се, че ако Тръмп не спечели, ще имаме еднопартийна държава, която ще бъде като Калифорния, но всъщност по-лоша“, каза Мъск пред публиката.
Мъск сподели снимки на гласоподаватели с чекове от $1 милион в X – социалната мрежа, която притежава. В сряда акаунтът на America Pac обяви, че „Джошуа от Северна Каролина спечели 1 милион долара, след като подписа нашата петиция в подкрепа на конституцията“.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Денят в цифри
България |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |НАП разширява списъка на стоките с висок фискален риск
Бизнес |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |Новата икономика: Сингапур обяви края на глобализацията и очаква нова по-лоша ера
Бизнес |Безос изпрати годеницата си и Кейти Пери в космоса (видео)
Любопитно |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.