7 въпроса за ползотворни разговори

7 въпроса за ползотворни разговори

Ако сте интроверт (като мен), може да ви е трудно да се свързвате с хората на социални събития. Ако пък сте екстровертни, сте изправени пред различно предизвикателство - експресивната ви личност може да засегне хора, които бихте желали да опознаете по-добре.

Не се тревожете, всички можем да си помогнем сами. На церемонията за връчване на наградите Reader's Legacy в Щатите имах възможност да се запозная с Лари Бенет - съоснователя на компанията SANG Events, в чиито събития участват известни лектори и консултанти в областта на комуникациите като Тони Робинс и Джак Кенфийлд. Може да се каже, че Лари Бенет познава доста хора в света на бизнеса. Имайки предвид това, тук посочвам 7 лесни за запомняне въпроса при разговор с непознат, изброени от него. Всички те ще ви помогнат да се придвижите напред в диалога с човека от обикновено обсъждане на общи неща, до нещо много по-значимо. 

Ето и въпросите. 

  • Как се забавлявате? Какви хобита имате?
  • Каква е най-голямата ви страст? 
  • Коя е любимата ви благотворителна кауза?
  • Кое е удоволствието, на което не може да устоите и се признавате за виновен? Защо?
  • Кое в живота ви кара да се чувствате най-горд? 
  • Какво е включено в списъка ви с житейски преживявания, които бихте искали да имате?
  • В случай, че ми се отдаде шанс да ви препоръчам, кой е най-добрият клиент или партньор, който сте имали досега?

Изпитвал съм в разговори с непознати тези въпроси на различни събития. За няколко секунди чрез тях човек може да почувства, че познава човека пред себе си по-добре.дори от други хора, с които се знае от десетилетия. Освен това е не по-малко важно, че като отговарям на същите въпроси, аз започвам да чувствам, че събеседникът наистина разбира кой съм и какъв човек съм. Невероятно е!

Опитайте с тези въпроси следващия път когато сте на парти, търговско изложение или друг тип събитие. Въпросите работят добре в бизнеса, защото могат да предшестват изречението, което Лари нарича "въпроса за 1 милион долара", а именно "Какъв е най-важният ви проект или каква е най-важната цел, по която работите, в случай че аз, или някой от моята мрежа от контакти, можем да ви помогнем?". 

Този един единствен въпрос достига до същността на всяка страхотна връзка с клиент - намирането на начини да бъдеш полезен. Сдобийте се с отговор на въпроса и може да създадете бизнес контакт, който да промени бъдещето ви.

Джефри Джеймс - колумнист на американското списание Inc. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ