Беше райско! Проведе се първото издание на новия фестивал за маркетинг и реклама “Денят на мъртвите идеи”

Беше райско! Проведе се първото издание на новия фестивал за маркетинг и реклама “Денят на мъртвите идеи”

На 31.10.2025 г., Хелоуин, в The Steps, гр. София се проведе “Денят на мъртвите идеи”, рекламен фестивал без прецедент. Какво го прави уникален ли? Фокусът му пада върху креативни, но неосъществени идеи. 

В сферата на бранд комуникацията ежедневно се раждат нестандартни хрумвания, които обаче биват убивани, преди да стигнат до телевизия, радио, билборд или интернет. Причните за преждевременната им смърт варират от несъответствие с целите на клиента през финансови и юридически рестрикции до субективен вкус. 

“Денят на мъртвите идеи” се стреми да съживи тези нереализирани концепции и да помогне на създателите им да получат признание за силата на своята мисъл, както и да открият нови партньори и клиенти. 

“Това, че дадено предложение е било убито от клиент, не означава, че не е добро. По компютрите на специалистите от сферата на маркетинга и рекламата събират прах потентни, креативни и готини концепции, които заслужават да бъдат възродени”, единодушни са организаторите Николай Димов и Виктор Минчев. 

30 мъртви идеи бяха експонирани в специална изложба. Над 160-те посетители на събитието видяха проекти за всякакви комуникационни канали, както и няколко идеи, които целят да направят България по-добро място за живот. Интересното е, че освен с предложения за бранд комуникация някои участници бяха решили да се включат и с планове за нови бизнеси.

Но, както се казва в рекламите, това не е всичко. 

Освен че разгледаха галерията, гостите на фестивала чуха и четири лекции и един дискусионен панел с участието на представители на водещи рекламодатели от България и Европа. Общата тема на разговорите беше как рекламисти и маркетолози да продават по-успешно идеите си на своите клиенти. В края на деня пък събитието беше закрито с нетуъркинг парти, на което всички посетители имаха възможност да завържат нови професионални контакти. За цялостното преживяване допринесоха и тематично кетъринг меню, в което беше включено жито, плейлист с песни, посветени на темата за живота и смъртта, AI фотобудка, която пренесе онези, застанали пред обектива ѝ, в призрачен свят, и много други.

“Основната ни цел е да създадем атмосфера на разбирателство между клиенти и изпълнители и да съживим българската реклама за по-добро бъдеще”, обясняват създателите на “Денят на мъртвите идеи”. 

И ако се съди по първоначалните отзиви, усилията им са оценени. “Събитието беше супер. Много приятно, различно и полезно”, “Прекарах си страхотно и научих много. Очаквам с нетърпение следващото събитие” и “"Денят на мъртвите идеи" е нещо различно, което си струва” са само три от множеството положителни мнения, които гостите споделиха след събитието. 

А то беше само началото. До края на годината създателите на “Денят на мъртвите идеи” ще публикуват дебютния епизод на своето подкаст риалити Dead Talks, а след него на пазара ще се появи книгата им “Наръчник “Анти-смърт”. В следващите месеца те ще проведат и серия от уъркшопи на тема успешна презентация на идеи, а на 31.10.2026 г. предстои второто издание на фестивала.
 

Коментари
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия
Сенатът на САЩ прие законопроект за слагане на край на парализата с бюджета
Резултатите от конкурса "Мениджър на годината 2025" бяха представени пред Обществения съвет. Победителят става ясен тази вечер
Освобождават Никола Саркози от затвора