Рекламирането е скъпо, текстът с похвала - безценен

Рекламирането е скъпо, текстът с похвала - безценен

Рекламирането е скъпо, текстът с похвала - безценен

В бизнеса с връзки с обществеността има едно популярно твърдение – рекламирането е скъпо, текстът с похвала е безценен.

В повечето случаи читателите вярват много повече на материалите с положително съдържание за дадена фирма или бизнес, отколкото на която и да е рекламна снимка. Дори, когато в статията и рекламата са представени едни и същи факти.

Позитивното новинарско отразяване в уважаваните вестници тежи в злато, коментира Сюзън Фрийдмън в MarketingAbout. Въпреки това, много пиар специалисти не успяват ефективно да работят с медиите. Кое е препоръчително и кое играе лоша роля в комуникацията на връзките с обществеността и журналистите? Авторката посочва 5 позволени и 5 непрепоръчителни начина на работа на пиар професионалистите в това общуване:

Ако сте пиар, подгответе се за всичко възможно и изучете най-дребните подробности от темата преди да организирате събитие. Подгответе се предварително за няколко ъгъла на поднасяне на информацията за събитието чрез пиар съобщението ви, които могат да го представят като новина. Съберете актуална, точна информация като статистически данни и факти, представяния на най-новите технологични продукти, мода, теории.

Не опитвайте да решавате вместо журналистите каква история да представят. Сигурно някои от фактите ви се струват изключително интересни, но всяка медия трябва сама за себе си да реши какъв ще е "центърът" на новината.

Създайте си активна работна връзка с пресата. Опитайте да се запознавате лично с редакторите и авторите. Бъдете източник за тях, който е винаги готов да ги снабди с информация и е приятелски настроен.

Не пренебрегвайте "малкия" човек! Това, че някой пише за регионалното вестниче на един от най-малките градове в страната не означава, че трябва да омаловажавате влиянието му. Опитът сочи, че същият журналист може да стане един от най-влиятелните редактори в бъдеще, а тези хора, заради професията си, умеят да помнят случки по-добре от всеки друг.

Направете си портфолио с подробни данни за дейността на компанията, организацията или човека, който представлявате. Отбележете източниците на информацията си, за да могат да бъдат проверявани впоследствие. Включете всичко, включително това, което на пръв поглед може никога да не заинтересува някой. Данни за методите на доставка на продуктите, за каналите на комуникация, история, научни разработки, каузи, корпоративна структура, изпълнителни директори в миналото, децата им – всико, всичко.

Не слагайте в прессъобщенията си цялата тази информация. Само най-основното и представяне на компанията.

Положете всички усилия да популяризирате дейността на марката чрез всякакъв вид присъствие, включително в инициативи на други компании, освен на медиите.

Не организирайте пресконференция "просто така“, за да се чуе за вас. Направете го само, ако имате да кажете нещо значимо, актуално и голямо, като представянето на нов продукт или откриването на работни места.

Спазвайте обещанията си. Ако сте помогнали в насрочването на интервю, бъдете там в уречения ден и час. В случай, че сте обещали на репортер да му изпратите материали – направете го задължително и възможно най-бързо. Обещаните снимки трябва да бъдат описани от вас.

Никога не изхождайте от презумпцията, че журналистът знае всичко за индустрията ви, особено ако работи за ежедневно печатно издание с общ профил. Избягвайте в говоренето си с медиите специфичния за бранша жаргон. Ако го използвате, задължително го обяснявайте.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ