100-те най-големи марки в света поскъпнаха
Стойността на 100-те най-големи марки в света през изминалата една година се е покачила с 4%, достигайки 2 трн. долара. Това сочат резултатите от актуалното годишно проучване на компанията BrandZ.
По данни на изследването, 100-те най-разпознаваеми световни компании са повишили стойността си през последните пет години с 40%. За 2009 г. Google отново е най-голямата и скъпо струваща марка в света. Цената на интернет гиганта се е повишила с 14%, достигайки 114 млрд. долара.
На другия полюс е Toyota с най-чувствително поевтиняване на марката, чиято цена се е понижила от 29.9 млрд. долара до 21.7 млрд.
Най-бързо развиваща се марка през 2009 г. е Samsung, последвана от китайската онлайн търсачка Baidu. Facebook, от своя страна, дебютира в годишната класация на BrandZ, като се класира на 20-о място със своите активи от 5.5 млрд. долара.
Проучването регистрира изненадващо оживление във финансовия бранш. Стойността на марката на банката Golden Sachs например всяка година се повишава с една четвърт, като в момента възлиза на 9.3 млрд. долара, въпреки скандалите около нея напоследък.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.