Авиационните регулатори настояват за глобални усилия за справяне с турбуленцията
Представители на авиацията от Азия обосновават глобални действия за намаляване на нараняванията от турбуленция, като скорошни инциденти с голям интерес предизвикват призиви за подобряване на трансграничното прогнозиране на среща на регулаторите в Монреал, която започна в понеделник, предаде Ройтерс.
Въпреки че турбуленцията не причинява често смъртни случаи, тя е водещата причина за произшествия, според данни от авиационната агенция на ООН, а тежките метеорологични условия, причинени от изменението на климата, могат да доведат до повече инциденти, казват експерти. Това е един от няколкото въпроса, с които се занимават глобалните регулатори на конференцията за аеронавигация на Международната организация за гражданска авиация, която ще продължи до 6 септември.
Притесненията относно турбуленцията в самолетите се засилиха, след като полет на Singapore Airlines от Лондон през май претърпя тежък инцидент, довел до един смъртен случай и десетки ранени. Държави като Япония, Корея и Сингапур искат турбуленцията да бъде добавена като категория в Глобалния план за авиационна безопасност на ICAO за 2026 г., който очертава приоритетите на индустрията, според работните документи на събитието. ICAO каза, че решение ще бъде взето от нейните 193 държави-членки на нейната тригодишна асамблея следващата година.
Япония и други страни биха искали ICAO да подобри координацията в реално време на споделянето на данни за времето и турбуленцията през границите, докато страните предприемат стъпки, за да направят предупрежденията по-удобни за пилотите, каза служител от бюрото за гражданска авиация на страната. Някои страни в Азия предприемат ранни стъпки, за да направят тази информация, която сега обикновено се изпраща в текстов формат, по-визуално достъпна. Според годишния доклад за безопасността на ICAO за 2024 г. турбуленцията представлява миналата година около 40% от всички инциденти с големи самолети.
Въпреки че в момента не е задължен от Япония, превозвачът All Nippon Airways вече доброволно излъчва видеоклип за безопасност в началото и по време на полета, за да предотврати инциденти, свързани с турбуленция. Korean Air заяви през август, че ще спре да сервира инстантни нудли, популярна закуска в Корея, известна като рамеон, която изисква вряща вода, на своите полети на дълги разстояния, част от промените в отговор на увеличената турбуленция инциденти.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.