Спешни мерки ще спасяват Панамския канал от тежка криза със сушата

Спешни мерки ще спасяват Панамския канал от тежка криза със сушата

Управата на Панамския канал разработва мерки за предотвратяване на сушата, съобщи Bloomberg. Според агенцията в момента само 24 кораба на ден могат да преминават през канала, въпреки че преди сушата през него са преминавали 38 кораба.

„Като канал, като държава, ние трябва да предприемем някои действия, защото това е неприемливо“, каза пред Bloomberg Ерик Кордоба, мениджър на Водния отдел в управата на канала.

Сред мерките, които се обмислят от администрацията на канала, е „засяването на облаци“ или cloud seeding. Това е метод за увеличаване на валежите, чрез въвеждането в облаците на  реактиви, които променят тяхното състояние.

В същото време администрацията смята, че основното решение на проблема е преграждането на река Индио и след това създаването на тунел през планината, който да доставя прясна вода към основния резервоар на канала -  езерото Гатун. Според Кордоба това ще струва 2 милиарда долара и поне шест години работа.

Ерик Кордоба отбеляза, че каналът в момента изпуска вода от вторичен резервоар -  езерото Алахуела, за да поддържа движението на 24 кораба. Според него над 24 кораба ще могат да преминат през канала само ако вали през май.

Панамският канал се простира от северозапад на югоизток от Панамския провлак - от град Колон на брега на Атлантическия океан до град Панама на брега на Тихия океан. Каналът се състои от изкуствени резервоари, свързани с канали. Преди сушата Панамският канал обслужваше 3% от световната морска търговия и 46% от контейнерите, движещи се от Североизточна Азия към Източното крайбрежие на САЩ. За Панама каналът е основният източник на доходи, носейки 4,3 милиарда долара през 2022 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ