Британският музей сключи сделка за обновяването си с "Бритиш петролиум" за 50 млн. паунда

Британският музей сключи сделка за 50 милиона паунда с енергийния гигант "Бритиш петролиум", с която да се помогне за финансирането на голяма програма за обновяване на културната институция. Сделката с компания, свързана с фосилните горива, обаче не се харесва на мнозина, съобщи в кореспонденция БНР.
10-годишното споразумение беше обявено заедно с плановете за модернизиране на една трета от галериите на музея и „постепенно премахване“ на зависимостта му от изкопаеми горива.
Отношенията на музея с "Бритиш петролиум" датират от 1996 г. и природозащитниците отдавна критикуват решенията да се вземат пари от петролна и газова фирма. Група екоактивисти нарече новото споразумение "напълно незащитимо" и "нямащо връзка с реалността". Това не е първият път, когато Британският музей е в центъра на вниманието, заради връзките си с "Бритиш петролиум". Египетската писателка Ахдаф Суейф напусна ролята си в борда на попечителите през 2019 г., посочвайки като причина желанието на музея да вземе пари, свързани с петрол и газ, в оставката си. Повече от 300 професионалисти, работещи в музейния сектор, подписаха писмо през февруари 2022 г., призовавайки за прекъсване на връзките си с "Бритиш петролиум", а в самия музей бяха организирани протести. Протоколът от последното заседание на настоятелството на Британския музей на 27 ноември пък разкрива, че един от членовете, Мюриел Грей, се е оттеглила преди дискусията относно предстоящото съобщение за сделката с "Бритиш петролиум".
Би Би Си коментира, че всичко това се случва в края на една тежка година за Британския музей. През август музеят обяви, че около 2000 предмети в колекцията му са изчезнали. Шефовете на Британския музей смятат, че Питър Хигс, който е бил старши куратор в музея, е откраднал артефактите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Вашингтон спря финансирането на 139 чуждестранни програми за 215 млн. долара, сред които и в България
Свят |Фериботните билети в Гърция няма да поскъпват за лятото
Свят |САЩ заплашиха Китай с мита до 245%
Икономика |Президентът на Италия влезе в болница
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.