Бумът на летните пътувания не е достатъчен, за да увеличи приходите на авиокомпаниите

Бумът на летните пътувания не е достатъчен, за да увеличи приходите на авиокомпаниите

Предполагаше се, че рекордното лятно търсене на пътувания ще доведе до големи печалби за авиокомпаниите, но тримесечните отчети не изглеждат толкова впечатляващи.

Въпреки че много клиенти се стичат към туристически дестинации по целия свят, авиокомпаниите откриват, че излишъкът от места в чувствителния към цените сегмент на пазара ги принуди да намалят цените, за да запълнят самолетите си, предава Ройтерс

Тази седмица печалбите на American и Southwest Airlines се очаква да донесат още лоши новини след лошите перспективи за тримесечието от United, Delta, Alaska Airlines и Ryanair.

Ръководителите на авиокомпаниите отдадоха свръхкапацитета на свръхоптимистичния поглед върху търсенето на пътувания, което според повечето стандарти беше стабилно.

Пътническият трафик в САЩ достига рекордни нива тази година. През първите шест месеца Администрацията за транспортна сигурност на САЩ (TSA) проверява средно около 2,46 милиона пътници на авиокомпания на ден, което е с 6% повече от миналата година.

„Просто авиокомпаниите се надяваха, че търсенето ще бъде още по-силно“, каза в интервю главният финансов директор на Alaska Airlines Шейн Такет.

В допълнение към натиска за отстъпки, новите трудови договори и по-високите лихвени проценти и разходите за поддръжка увеличиха оперативните разходи на индустрията.

През май American Airlines намали прогнозата си за печалбата за второто тримесечие, позовавайки се на по-слабата ценова мощ на вътрешния пазар и докато базираният в Тексас превозвач обеща рестартиране, анализаторите казват, че обръщането на курса ще отнеме много време и ще струва много.

„Мрежата на American Airlines го оставя по-изложена на пазарите, които в момента са по-малко способни да компенсират средата на по-високите разходи“, каза анализаторът на TD Cowen Томас Фицджералд.

Southwest Airlines беше силно засегнат от закъсненията на доставката на реактивни самолети на Boeing и е подложен на натиск от активен инвеститор да отстрани главния си изпълнителен директор, да преразгледа борда на директорите и да разтърси бизнеса си.
Нискотарифният превозвач намали прогнозата си за приходите за второто тримесечие. Фицджералд каза, че Southwest има малко лостове за съществено повишаване на приходите си, което повишава риска за баланса му.

И American, и Southwest ще отчетат печалби в четвъртък. 

Възможните борби на Европа

Първото тримесечие за европейските авиокомпании беше по-трудно от очакваното, а резултатите на Ryanair за второто тримесечие не предложиха голяма утеха на инвеститорите в понеделник.

Печалбите на Ryanair се сринаха почти наполовина за тримесечието, след като цените на билетите паднаха с 15%, тъй като клиентите се отказаха от по-високите цени.

Анализаторите предупреждават, че тези притеснения за цените могат да се разпространят в сектора в Европа. „По-агресивното ценообразуване от лидера на пазара вероятно ще доведе до неблагоприятни последици за другите европейски авиокомпании“, каза анализаторът на Liberum Джералд Ку в бележка.

Deutsche Lufthansa намали насоките си за печалба за 2024 г. за втори път и издаде предупреждение за печалба за второто си тримесечие миналата седмица поради по-слабите доходи.

Печалбите на британския бюджетен превозвач easyJet в сряда и Air France-KLM в четвъртък ще добавят яснота към натиска върху разходите и приходите, като някои се опасяват, че Air France-KLM може да не успее да се възстанови от по-слабото първо тримесечие.

Акциите на европейските авиокомпании се понижиха навсякъде в понеделник, като Ryanair беше най-силно засегнат, спадайки с 14%.

Главният изпълнителен директор на Wizz Air Йозеф Варади каза, че нискобюджетният превозвач все още очаква печалбите да се повишат в дългосрочен план, въпреки че се е сблъсквал с ограничения, свързани с проверките на двигателя RTX, което е приземило част от флота му.

„Мисля, че се справяме по-добре от това“, каза Варади пред Ройтерс, имайки предвид предизвикателствата на Ryanair с ценообразуването.

Американските авиокомпании сега намаляват капацитета си. Годишният ръст на вътрешните места се очаква да се забави до 3% през септемврийското тримесечие от 6% предишното тримесечие. Някои превозвачи се надяват, че това ще повиши ценообразуването им, но може да не е достатъчно, за да увеличат приходите.

Понастоящем United Airlines очаква печалбите за цялата година да паднат до долния край на прогнозата си за $9 до $11 на акция. Компанията разчита на конкурентите си, за да намали допълнително нерентабилните полети, за да помогне за увеличаване на печалбите.

„Въпреки че виждаме тази невероятна промяна в индустрията, точното време и мащаб е трудно да се определи“, каза президентът на United Airlines Брет Харт пред инвеститорите в четвъртък.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ