Изкуственият интелект все още е рядкост в рекламите за нидерландската аудитория
Изкуственият интелект все още не е навлязъл в голям мащаб в рекламите, предназначени за нидерландска аудитория, установяват радио Бе Не Ар и компанията за откриване на дийпфейк DuckDuckGoos. По-голямата част от рекламите все още са създадени от хора. "Това всъщност е приятна изненада", каза Марк Евенблий от DuckDuckGoos, цитиран от сайта "Ен Ел Таймс" и БТА.
Бе Не Ар е поискало от DuckDuckGoos да проучи над 250 реклами, показвани на нидерландската аудитория в мрежите Ster, Meta и TikTok. Само няколко от тях са се оказали частично или изцяло направени с помощта на изкуствен интелект. Само една - реклама на приложение с изкуствен интелект - е съдържала видео изображения с изкуствен интелект. Няколко други са използвали техники като пренасяне на стила, при което реалната снимка или видеоклип се редактира, за да изглежда като нарисувана например, или текст в реч, при който глас на ИИ обяснява продукта.
"Със сигурност очаквах повече реклами с ИИ в Meta и TikTok", казва Евенблий. "Най-малкото повече изображения и гласове с изкуствен интелект. Самият аз ги виждам доста често, но нашата извадка показа, че по-голямата част от тях са просто създадени от хора. Това всъщност е приятна изненада."
Брит Кентър от We Agency, рекламна агенция, която се фокусира върху кампании със социално въздействие, е по-малко изненадана.
"Изкуственият интелект се използва в стратегията и създаването, в предварителната и постпродукцията, но все още ни е трудно, когато започне да превзема "човешкото" - казва тя. "Все още не съм имала нито един брифинг, в който да се казва, че трябва да използваме изкуствен интелект". Тя допълва, че агенциите сами правят своя избор в това отношение, но допълва, че чувства "етична отговорност" да търси в рекламата колкото се може повече човешкия елемент.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Силна магнитна буря може да доведе до появата на сияние над България
Любопитно |За първи път: Съд в Гърция наложи 1,7 млн. евро глоба за жестокост към животни
Свят |Подводницата на бъдещето: Невидима за радарите и готова за тайна война под вълните
Технологии |Започва дарителската кампания на програмата „Избери, за да помогнеш“ на ОББ
Общество | Advertorial |Киберсигурността не е разход, а стратегическа инвестиция
Технологии |Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
Мениджър на годината 2025 |Специалистът Моуриньо остави 747 000 евро сметка за хотел при напускането на „Фенербахче“
Спорт |Германия ще предостави допълнителни 40 млн. евро зимна помощ на Украйна
Свят |Международен екип от учени откри на границата между Албания и Гърция най-голямата паяжина в света
Наука и Здраве |Има ли връзка между успеха и щастието?
Техники за успех |Дъждовете спират, идват няколко слънчеви дни
Общество |Прокурор поиска над 2000 години затвор за кмета на Истанбул
Политика |На днешната дата, 12 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |ADVERTORIAL
Започва дарителската кампания на програмата „Избери, за да помогнеш“ на ОББ
Университетът на професионалния живот: Как Нестле изгражда култура, в която растежът е ежедневие
Коментари
Няма въведени кометари.