Как AI спестява на ХоРеКа бизнеса повече от половин милион евро годишно

Разширяването на използването на цифрови инструменти в индустрията на хотелиерството през последните десетилетия представлява истинска революция във вътрешното управление на тези бизнеси и улеснява потребителите при избора, сравняването и резервирането на маса.
Тази цифровизация обаче дойде с някои странични щети. Само при "призрачни резервации", направени от клиенти, които по-късно не се появяват, бизнесът с хотелиерство претърпява загуба до 20% от дневните си пари. Този навик, разширен успоредно с използването на приложения за резервация, които позволяват резервиране на маса на различни места с едно щракване, доведе до въвеждането на термина no-show (неявяване). Имено тази дума може да опише злоупотребата на клиенти, които блокират маса и след това не се появяват или отменят резервацията, генерирайки загуба на доход за местоположението, пише el Economista.
Осъзнавайки проблема, технологичните компании, отговорни за тези приложения, са предприели действия по въпроса. Основният на испанския пазар, TheFork, пионер в своето време като ElTenedor, успя да приложи подобрения в технологията си, с които вече успява да спести повече от половин милион годишно за своите професионални клиенти.
В последното издание на професионалния панаир за хотелиери HIP, технологичната фирма представи нов инструмент, базиран на предсказуем модел, който позволява на хотелиерите да идентифицират проактивно високорисковите резервации, които получават в ресторантите си, като вземат предвид аспекти като историята на резервациите на потребителите на нейната платформа, тяхното поведение на страниците на ресторанта и вида на заведението, избрано в други случаи.
Новата функционалност на приложението, базирана на технологията за машинно обучение, позволява на хотелиерите да се обаждат предварително по телефона на "рискови" гости, за да потвърдят резервацията си, така че да имат възможност да оптимизират разпределението на масите или да изготвят списък с чакащи.
Този инструмент се присъединява към други инициативи на приложението за борба с отменените резервации, сред които предплащане с карта, банков пръстов отпечатък, напомняния по имейл и SMS и, от миналия октомври, автоматичното анулиране от платформата на онези потребители, които са направили четири "призрачни резервации" за по-малко от 12 месеца.
Тази група от мерки, припомня компанията, им е позволила да имат средно 38% по-малко "призрачни резервации" в сравнение с други методи за онлайн резервация, в допълнение към намаляването на процента им на неявяване за една година от 3,6% на 3,3%. Също така, след обявяването на евентуално изгонване на рецидивисти от платформата, едва 0,3% от потребителите на приложението са се отписали в Испания.
В рамките на испанския пазар провинциите с най-висок процент "призрачни потребители" досега тази година са Кордоба (4%), Севиля (3,9%) и Малага (3,8%), в сравнение с по-формалните, които са Жирона (2,6%), Аликанте (2,8%) и Гипускоа (3,1%).
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.