Microsoft: Руските онлайн кампании за оказване на влияние върху изборите в САЩ вече са започнали

Microsoft: Руските онлайн кампании за оказване на влияние върху изборите в САЩ вече са започнали

Microsoft съобщи, че руските онлайн кампании за влияние върху предстоящите президентски избори в САЩ са се засилили през последните 45 дни, но с по-бавно темпо, отколкото при предишните избори, предаде Ройтерс.

Свързани с Русия акаунти разпространяват разногласно съдържание, насочено към публиката в САЩ, включително критикуващо американската подкрепа за Украйна във войната ѝ с Русия, посочват в доклад изследователи от технологичния гигант.

Руското посолство във Вашингтон не е отговорило веднага на искане за коментар от Ройтерс, но миналия месец Кремъл каза, че няма да се намесва в изборите в САЩ през ноември. Москва също така отхвърли обвиненията на САЩ, че е организирала кампании за повлияване на резултата от президентските избори в САЩ през 2016 г. и 2020 г.

Докато руската активност, наблюдавана от Microsoft, не е толкова интензивна, колкото около предишните избори, тя може да се увеличи през следващите месеци, посочват изследователите.

„Съобщенията относно Украйна – чрез традиционни медии и социални мрежи, набраха сила през последните два месеца със смесица от скрити и явни кампании от най-малко 70 групи, свързани с Русия, които проследяваме“, посочиха от Microsoft.

Забелязан е „забележим подем“ в хакерството от руска група, наречена от Microsoft Star Blizzard или Cold River, която е фокусирана върху западни мозъчни тръстове, отбеляза компанията.

„Текущият фокус на Star Blizzard върху американските политически фигури и политически кръгове може да е първата от поредица от хакерски кампании, предназначени да стимулират резултатите, желани от Кремъл през ноември“.

Злонамереното използване на изкуствен интелект от чуждестранни конкуренти, насочени към изборите в САЩ, е ключов проблем, цитиран от американски политически наблюдатели, но Microsoft посочи, че по-простите цифрови фалшификати са по-често срещани от дълбоките фалшификати. Аудио манипулациите имат по-голямо въздействие от тези на видео съдържание, добавиха от компанията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ