Нова пропагандна стратегия: Северна Корея пусна хитов сериал за проблемите и корупцията в страната

Дълго време севернокорейското правителство допускаше да се произвеждат само телевизионни сериали и филми, наситени с пропаганда, в които страната беше представяна като „утопичен рай“ - трудолюбиви севернокорейци, които изразяват дълбока лоялност към ръководството. Сега обаче севернокорейският лидер Ким Чен Ун реши да промени тактиката си – пуснат е сериал, който споменава недостатъците на страната, пише The Wall Street Journal (WSJ).
Сериалът, озаглавен „Нова пролет в равнината Бекхак“, излезе в Северна Корея през април 2025 г. и стана хит сред местната публика. Той разказва историята на всекидневната корупция в Северна Корея - местните служители крадат зърно, фермерите не изпълняват квотите си, а хората подкупват шефовете си. Показва и семейни конфликти, контрастиращи с официалната подкрепа за семейните ценности, отбелязва вестникът.
„Никога не сме виждали провалите и личните недостатъци на партията да бъдат изобразени толкова ясно“, каза Крис Мъндей, доцент в южнокорейския университет Донгсо, който изучава Русия и Северна Корея. Анализатори, интервюирани от изданието, смятат, че целта на подобни сериали е да управляват очакванията на хората и да ги обединят, за да преодолеят многобройните трудности, пред които е изправена Северна Корея. The Wall Street Journal припомня, че миналата година страната се сблъска с тежки наводнения. В същото време Ким Чен Ун призова властите да „изкоренят злоупотребата с власт и незаконното натрупване на богатство“. Той се извини за недостига на храна и критикува властите за вътрешни проблеми.
Несигурността в снабдяването с храна и социалното неравенство са представени на екрана като проблеми, които властите активно се опитват да решат. Анализаторите отбелязват, че подобно съдържание може да показва умишленото признаване от страна на Ким Чен Ун на недостатъците на системата, за да се запази легитимността в очите на хората.
„Въпреки факта, че сериалът представя напълно нетипични сюжетни линии за Северна Корея, авторите не са изоставили напълно пропагандата, изобразявайки Северна Корея като модерна страна", пише The Wall Street Journal . Героите си говорят от смартфони и активно използват компютри. В същото време, в една от сцените, зад фермерите виси огромен червен банер с надпис: „Нека станем фермери, служещи на страната!“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.