Основните индустрии на Япония демонстрират устойчивост при скромен икономически растеж
Toyota (стойността на марката нараства с 0,3% до 52,7 милиарда USD) продължава да държи титлата на най-ценната японска марка, класирана тази година, показват най-новите данни на Brand Finance.
Оценката на марката на производителя на автомобили се подкрепя от силната му репутация за надеждност, качество и издръжливост. Toyota, която е и втората най-силна японска марка в класацията, също отбеляза повишение с 3 пункта до 89 от 100 и запазва своя рейтинг ААА от миналата година, отражение на забележителни подобрения, дължащи се главно на увеличаване на капитала на нейната марка, където Toyota отбелязва изключително добри резултати.
Tokyo Disney Resort (стойността на марката се повишава със 17% до 2,7 милиарда USD) се откроява като единствената японска марка, постигнала престижната оценка за сила на марката AAA+, допълнена от BSI резултат от 90,8 от 100. Силата на марката Tokyo Disney Resort се дължи на изключителни резултати по няколко показателя, включително „продукти“, „промоция“ и „познатост“, въз основа на данните от проучването на Brand Finance.
Междувременно GU, водещ японски моден търговец на дребно, постигна забележителен ръст от 35% в стойността на марката, достигайки USD1,1 милиарда тази година. Това накара GU да се изкачи с 26 позиции в класацията, което я прави 112-ата най-ценна японска марка, класирана за 2024 г. Миналата година стойността на марката на GU възлиза на 807 милиона щатски долара. Според проучването на Brand Finance, въпреки че не се фокусира силно върху промоциите, GU се възприема от респондентите в Япония като марка с премиум цена и обем.
Брутният вътрешен продукт (БВП) на Япония достигна приблизително 3,86 трилиона щатски долара през 2023 г., което е сигнал за скромен растеж от почти 2% в сравнение с предходната година. Тази траектория на растеж също повлия на стойността на водещите марки в ключови сектори, включително автомобили, индустриални конгломерати и електроника. Топ 300 марки, изброени в тазгодишната класация на Brand Finance, притежават огромна стойност от 692,2 милиарда USD. На годишна база японските марки, класирани в общата класация, са отбелязали ръст от 4% спрямо 2023 г.
Други акценти от доклада Japan 300 2024 включват:
- Mitsubishi Group (стойност на марката се повишава с 2% до 35,5 милиарда USD) държи втората позиция, докато Mitsui (стойност на марката се повишава с 6% до 32,5 милиарда USD) заема трето място като най-ценните японски марки в класацията
- Iyemon (стойност на марката 299 милиона щатски долара), с леко увеличение на своя BSI резултат от 87,4 от 100 и оценка на силата на марката AAA, заема третото място като най-силната японска марка в класацията
- Nippon Steel (стойност на марката се повишава с 35% до 3,8 милиарда USD) е втората най-бързо развиваща се марка в страната, следвана от TOYOTA BOSHOKU (стойност на марката се повишава с 33% до 997 милиона USD).
„Докато общият растеж на БВП на Япония може да е скромен, представянето на водещите марки в ключови сектори като автомобили, диверсифицирани индустрии и електроника рисува по-нюансирана картина. Тези марки, с техния непоколебим ангажимент към надеждност, качество и глобално влияние, не само преодоляват икономическата несигурност, но и активно тласкат Япония напред на световния пазар“, коментира Алекс Хей, управляващ директор на Brand Finance Asia Pacific.
Индексът за възприятия за устойчивост за 2024 г. установява, че сред японските марки Toyota има най-високата стойност на възприятията за устойчивост от 6,5 милиарда щатски долара, докато Mitsubishi Group има най-високата положителна стойност на разликата от 291 милиона щатски долара.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.