Спадът на X: Ребрандирането на Мъск доведе до значителна загуба на стойността на марката

Спадът на X: Ребрандирането на Мъск доведе до значителна загуба на стойността на марката

Решението на Илон Мъск да се откаже от името на Twitter заради новата марка X доведе до значителна загуба на стойност на марката за бившия медиен гигант, показват нови данни от Brand Finance.

През януари 2022 г. Brand Finance оцени Twitter на 5,7 милиарда щатски долара, падайки до почти 3,9 милиарда щатски долара през 2023 г. През 2024 г. стойността на марката се срина още повече до едва 673,3 милиона щатски долара, което я накара да отпадне от всички класации на Brand Finance за годината. Индексът на силата на марката (BSI) също е намалял значително с 12,7 пункта до 56,9/100, сигнализирайки за голяма репутационна криза, която марката се бори да преодолее.

Според Fortune, X е претърпял рязък спад в приходите от реклами, спадайки до приблизително 600 милиона USD на тримесечие през 2023 г. от над 1 милиард USD на тримесечие през 2022 г. Това намаление е особено забележимо, тъй като продажбите на реклами съставляват приблизително три четвърти от общите приходи на X. Спадът подчертава опасенията на рекламодателите относно модерирането на съдържанието на X под ръководството на Илон Мъск.

"Противоречивото ребрандиране на Twitter от Мъск доведе до драматичен и рязък спад в стойността и силата на марката. Прибързаното изоставяне на световно признато име, без ясен план за миграция, имаше катастрофални последици, отчуждавайки ключови заинтересовани страни и подкопавайки основните силни страни на марката. Това е отразено в по-слабите резултати на марката в показателите за познатост, репутация и препоръки от изследването на Brand Finance", коментира Ричард Хей, управляващ директор на Brand Finance. 

В последната класация Media 50 на Brand Finance Google запазва лидерството си като най-ценната медийна марка за четвърта поредна година.

TikTok следва на второ място, отбелязвайки година на забележителен ръст на стойността на марката.

Портфолиото на Meta също показва значителен ръст, като Instagram води като най-бързо развиващата се медийна марка, скочвайки с 48% до 70,4 млрд. USD. WhatsApp отбеляза ръст от 29% до 10,4 милиарда USD, а Facebook отбеляза ръст от 28% до 75,7 милиарда USD.

WeChat оглавява индекса за сила на марката с резултат от 94,3/100, отразяващ нейната важна и позната роля в Китай, въпреки 17% спад в стойността на марката до 41,8 милиарда USD на фона на продължаващите икономически предизвикателства.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ