Тихоокеанска държава пуска за продажба паспортите си по 100 000 долара

Малката тихоокеанска атолна държава Науру започва да продава свои паспорти за по 100 000 долара всеки, пише вестник "Таймс", предаде в кореспонденция БНР. Богатите чужденци, които си купуват гражданство, може да решат да не живеят в най-малката островна държава в света, но с нейния паспорт биха си осигурили безвизов достъп до множество по-големи, по-богати дестинации, включително Обединеното кралство.
Науру планира да използва неочакваните приходи, за да премести своите 12 500 жители на по-високи места, тъй като бурните вълни и наводненията, влошени от изменението на климата, започват да заливат атола с ниско морско равнище. "За Науру не става дума само за адаптиране към изменението на климата, а за осигуряване на устойчиво и проспериращо бъдеще за бъдещите поколения", казва пред "Таймс" президентът Дейвид Адеанг.
Гражданството в Науру предлага на притежателите си безвизов достъп до 89 страни, включително Обединеното кралство, Хонг Конг, Сингапур и Обединените арабски емирства. Паспортите ще се продават въпреки опасенията, че подобни схеми за "златен паспорт" са отворени за използване от престъпници.
"Таймс" пояснява, че Науру се намира на плато от фосфатни скали в слабо населената южна част на Тихия океан, на около 50 километра южно от екватора. Необичайно чистите фосфатни находища на атола – ключова съставка за производство на торове – някога превърнаха Науру в едно от най-богатите места на планетата, с БВП на глава от населението след само богатата на петрол Саудитска Арабия.
Фосфатът е бил използван в продължение на десетилетия за торове в земеделските земи на Нова Зеландия и Австралия, задвижвайки бума на износа на селскостопански продукти. Но когато по-късно фосфатът свърши, всичко, което остана, е опустошената от минната дейност вътрешност - лунен пейзаж от назъбени варовикови върхове, които са напълно неизползваеми, пише „Таймс“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Администрацията в САЩ предвижда да закрие 10 посолства и 17 консулства по целия свят
Свят |Европейските борси се оцветиха в червено след предупреждение ASML, че митата на САЩ влошават перспективите*
Финанси |Heineken надмина прогнозите за продажби за първото тримесечие
Свят |Англия пуска 1600 км затворени за ремонт основни пътища, за да избегне задръствания за празниците
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.