Транспортният министър на САЩ обясни защо зачестява силната турбулентност при полети
Министърът на транспорта Пийт Бутигиг казва, че промените в климата са един от виновниците за увеличаването на турбулентността на полетите, съобщи CNBC.
„Реалността е, че ефектите от изменението на климата вече са върху нас по отношение на нашия транспорт“, каза Бутигиг пред CBS, прогнозирайки, че турбуленцията е нещо, което ще продължи да „засяга пътници, независимо дали тук или в чужбина."
„Видяхме това под формата на всичко – от горещи вълни, които дори не би трябвало статистически да са възможни, заплашващи да разтопят кабелите на транзитните системи в тихоокеанския северозапад, до, както споменахте, сезоните на ураганите, които стават все по-екстремни и индикации тази турбуленция е нараснала с около 15%“, продължи той. „Това означава да оценим всичко и всичко, което можем да направим по въпроса.“
Проучване, публикувано в списанието Geophysical Research Letters миналата година, установи, че е имало увеличения на турбуленцията в чист въздух (CAT) между 1979 и 2020 г., като „тежката или по-голяма“ турбуленция – най-силната категория на CAT, че станала с 55% повече чести над Северния Атлантик през този период от време.
„Нашият климат се развива“, каза Бутигиг. „Нашите политики, нашата технология и нашата инфраструктура също трябва да се развиват съответно.“
Коментарите му идват в момент, когато турбуленцията причини хаос на редица полети досега тази година.
В неделя 12 души бяха ранени, след като полет на Qatar Airways от Доха до Дъблин беше ударен от турбуленция, докато летеше над Турция. Шестима пътници и шестима членове на екипажа са ранени, осем от които са откарани в болница след преглед, съобщиха от летището в Дъблин.
Самолетът е кацнал малко преди 13:00 часа. местно време и беше посрещнат от службите за спешна помощ – включително летищната полиция и пожарната и спасителната служба – при кацане, съобщиха от летището в отделна публикация на X.
Силна турбуленция също удари полет на Singapore Airlines миналата седмица, което доведе до смъртта на един човек и оставяйки 30 други ранени.
Докато Бутигиг нарече смъртоносната турбуленция на полета на Singapore Airlines „много рядка“, той добави, че „турбуленцията може да се случи и понякога може да се случи неочаквано“.
„Сега има протоколи и модели за неща като как пилотите, които срещат турбуленция, могат да уведомят тези, които може да идват на пътя“, каза той. „Но мисля, че трябва непрекъснато да преоценяваме това в лицето на реалността, че тези неща са по-чести и по-тежки от преди.“
Boeing разкри в петък, че се наблюдава 500% увеличение в броя на мненията на служителите относно опасения за качеството и безопасността през първите два месеца на 2024 г. в сравнение със същия период преди година.
Авиокосмическият гигант отбеляза, че увеличението на подаванията е настъпило след секция на Alaska Airlines. Неизползвана врата на самолет 737 Max 9 избухна по време на полет на 5 януари. Компанията каза, че това увеличение е „знак за напредък към стабилна култура на отчитане“.
На въпрос за констатациите на Boeing, Бутигиг подкрепи това твърдение, като каза, че е „окуражаващо“ да се види, че служителите в авиацията насърчават култура на „ако видите нещо, кажете нещо“.
„Искаме да сгрешите в констатациите“, каза той. „Притеснителното, разбира се, е, че някой от тези проблеми изобщо се случва.“
Ръководителите на Boeing ще се срещнат с Федералната авиационна администрация миналата седмица, за да представят своя план за подобряване на контрола на качеството. Агенцията обяви в края на февруари, че е дала на компанията 90 дни да разработи плана.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.