Великобритания забранява рекламите на мюсли, вафли и подсладени напитки през деня

Великобритания забранява рекламите на мюсли, вафли и подсладени напитки през деня

Великобритания ще забрани от октомври 2025 г. телевизионната и онлайн реклама на продукти, считани за вредни за здравето, съобщава в. Independent.

Списъкът с продукти включва палачинки, вафли и зърнени храни, които съдържат захар. За вредни бяха признати и зърнените закуски, сред които мюсли и гранули – те също няма да могат да се рекламират през деня  - до 21 часа. Забраната ще важи за всички храни и напитки, които са класифицирани като нездравословни според новата система за оценка на правителството, която се основава на съдържанието на сол, мазнини, захар и протеини в храните. „Освен очевидно нездравословните безалкохолни напитки, включително газираните – кока кола и енергийни напитки, в списъка  попадат и други напитки с добавена захар. Той включва и някои плодови сокове и смутита, напитки на основата на мляко и заместители на мляко като соя, бадеми, овесени ядки, коноп, лешник или ориз“, пише Independent. Според правителството на Обединеното кралство подобна мярка ще помогне за предотвратяване на около 20 хиляди случая на затлъстяване сред юноши и деца. „Затлъстяването лишава нашите деца от най-добрия старт в живота, обрича ги на здравословни проблеми за цял живот и струва на Националната служба по здравеопазване /NHS/  милиарди долари“, казва пред изданието здравния министър Уес Стрийтинг.  Според Националната служба по здравеопазване почти всяко десето дете в страната живее със затлъстяване, а всяко пето на петгодишна възраст има проблеми със зъбите поради консумация на сладкиши.

По-рано австралийска парламентарна комисия отправи препоръки към правителството на страната за необходимостта от въвеждане на данък върху продажбата на подсладени напитки. Това, според властите, може да намали заболеваемостта от диабет.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ