Бин Ладен се тревожел, че "брандът" Ал Кайда се обезценил

Бин Ладен се тревожел, че брандът Ал Кайда се обезценил

Бин Ладен възприемал Ал Кайда като марка, а дейността й – като бизнес. Това става ясно от негово писмо, открито след акцията по унищожаването му в резиденцията му в Пакистан, предаде Асошиейтед прес.

В него лидерът на най-голямата терористична организация разсъждавал, че Ал Кайда се нуждае от ново име, за да възроди наново имиджа си на предводител на свещения джихад. Според него влиянието на организацията отслабвало, защото в името й липсвал обединяващ религиозен момент. „ Ал Кайда страда от маркетингов проблем.”, обобщава в писмото Бин Ладен. Той обмислял дали не е време организацията да се върне към оригиналното си име Ал Кайда ал Джихад, което говорело много повече на мюсюлманите по света, че са в свещена война с Америка.

Като проблем за „бизнеса” Бин Ладен отчитал и факта, че оглавяваната от него организация е убивала и твърде много мюсюлмани.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ