Бизнес БРОЙ /// Мениджър 05/24
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 3 / 4
Бизнес и култура
Как бизнесът може да влияе благотворно върху културните процеси в страната?
Бизнес и култура
Как бизнесът може да влияе благотворно върху културните процеси в страната?
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
1
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Май месец традиционно е посветен на културата. Тогава всички обръщаме поглед към постиженията на България на световната карта и развитието на съвременните дейци в сферата. Присъствието на 24 май в календара ни кара да си купим книга, да се почувстваме някак удовлетворени, смислени и горди. Празниците са хубаво нещо, но по-значимо остава случващото се в периода между 24 май и 1 ноември. Попитахме водещи имена от различни сфери: Как бизнесът може да влияе благотворно върху културните процеси в страната? Ето какво смятат те:
Весела Илиева, съдружник и управляващ директор на Unique Estates
„Бизнесът с недвижими имоти може да окаже значително влияние върху културните процеси в България чрез идентифициране, възстановяване и запазване на исторически сгради и паметници на културата. Насърчаването на устойчивото развитие на културни пространства в столицата и страната, дигитализацията на културно съдържание, създаването на нови работни места и обучението на таланти са ключови аспекти на приноса на бизнеса към културата.“
Вихрен Славчев, главен изпълнителен директор на Mnemonica
"За съжаление, практиката показва, че бизнесът, моралът и културата рядко вървят ръка за ръка. Това е лош стил на поведение, който може да бъде преодолян чрез създаване на ценности в организацията, както и чрез издигането на честта на пиедестал, не само с разписването на етични кодекси.
Като два бързи метода за оказване на благотворно влияние мога да предложа: отделяне на част от фирмените/корпоративни събития, който да бъдат провеждани на места, които са културни забележителности, и посещение на значими художествени обекти; представяне на българската култура и уникалност на всички чуждестранни партньори, с които правим бизнес".
Калина Иванова, управител, „Снак арт“
„Благотворното влияние на бизнеса върху културните дейности в България би могло да се изрази основно чрез спонсорство на културни събития, чрез подкрепа на проекти, свързани с културата, партньорство с културни организации и личности, свързани с културните процеси. Вътрешно един бизнес може също да насърчава служителите си и свързаните общности да бъдат близо до културния свят.“
Светозар Георгиев, съосновател на Campus X
„Компаниите също са граждани на нашето общество и трябва да подкрепят развитието културата. Тя е така нужната нишка, която ни свързва като общност и народ, съхранявайки духа и идентичността ни.“
Явор Джонев, председател и изпълнителен директор на Фондация за образователна трансформация
„Бизнесът може най-стойностно да влияе на културните процеси в страната преди всичко чрез организационната си култура. Когато на работното място се утвърждава култура на доверие, уважение към личността, толерантност и сътрудничество; когато всеки има глас, може да прави отговорни избори, да управлява своята работа и развитие, тогава и страната ни ще се променя към по-добро.“
|
Ключови думи
бизнес
култура
образование
В едно изречение