Бизнес БРОЙ /// Мениджър 05/24

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 3 / 4

Бизнес и култура

Как бизнесът може да влияе благотворно върху културните процеси в страната?

Снимки:

Личен архив

Бизнес и култура

Бизнес и култура

Как бизнесът може да влияе благотворно върху културните процеси в страната?

Бизнес и култура
Снимка: Shutterstock
quotes

Май месец традиционно е посветен на културата. Тогава всички обръщаме поглед към постиженията на България на световната карта и развитието на съвременните дейци в сферата. Присъствието на 24 май в календара ни кара да си купим книга, да се почувстваме някак удовлетворени, смислени и горди. Празниците са хубаво нещо, но по-значимо остава случващото се в периода между 24 май и 1 ноември. Попитахме водещи имена от различни сфери: Как бизнесът може да влияе благотворно върху културните процеси в страната? Ето какво смятат те:

Весела Илиева, съдружник и управляващ директор на Unique Estates

„Бизнесът с недвижими имоти може да окаже значително влияние върху културните процеси в България чрез идентифициране, възстановяване и запазване на исторически сгради и паметници на културата. Насърчаването на устойчивото развитие на културни пространства в столицата и страната, дигитализацията на културно съдържание, създаването на нови работни места и обучението на таланти са ключови аспекти на приноса на бизнеса към културата.“

Вихрен Славчев, главен изпълнителен директор на Mnemonica

"За съжаление, практиката показва, че бизнесът, моралът и културата рядко вървят ръка за ръка. Това е лош стил на поведение, който може да бъде преодолян чрез създаване на ценности в организацията, както и чрез издигането на честта на пиедестал, не само с разписването на етични кодекси.

Като два бързи метода за оказване на благотворно влияние мога да предложа: отделяне на част от фирмените/корпоративни събития, който да бъдат провеждани на места, които са културни забележителности, и посещение на значими художествени обекти; представяне на българската култура и уникалност на всички чуждестранни партньори, с които правим бизнес".

Калина Иванова, управител, „Снак арт“

„Благотворното влияние на бизнеса върху културните дейности в България би могло да се изрази основно чрез спонсорство на културни събития, чрез подкрепа на проекти, свързани с културата, партньорство с културни организации и личности, свързани с културните процеси. Вътрешно един бизнес може също да насърчава служителите си и свързаните общности да бъдат близо до културния свят.“

Светозар Георгиев, съосновател на Campus X

„Компаниите също са граждани на нашето общество и трябва да подкрепят развитието културата. Тя е така нужната нишка, която ни свързва като общност и народ, съхранявайки духа и идентичността ни.“

Явор Джонев, председател и изпълнителен директор на Фондация за образователна трансформация

„Бизнесът може най-стойностно да влияе на културните процеси в страната преди всичко чрез организационната си култура. Когато на работното място се утвърждава култура на доверие, уважение към личността, толерантност и сътрудничество; когато всеки има глас, може да прави отговорни избори, да управлява своята работа и развитие, тогава и страната ни ще се променя към по-добро.“