Бъдеще, което си струва да споделяме

Във „Филип Морис България“ се адаптираме към бързо променящата се среда и отговаряме на търсенията на нашите потребители, казва Демиан Пинтос, генерален мениджър на компанията

Автор:

Борис Вълчинов

Бъдеще, което си струва да споделяме

Бъдеще, което си струва да споделяме

Във „Филип Морис България“ се адаптираме към бързо променящата се среда и отговаряме на търсенията на нашите потребители, казва Демиан Пинтос, генерален мениджър на компанията

Бъдеще, което си струва да споделяме
Демиан Пинтос - генерален мениджър на „Филип Морис България“
quotes

Кои са технологиите и иновациите, които използвате с цел намаляване на вредните ефекти от тютюнопушенето и какви са постигнатите резултати?

Преминаваме през една от най-великите промени в историята на бизнеса – така бих описал трансформацията на „Филип Морис Интернешънъл“, която стъпва на науката, иновациите и технологиите, за да остави в миналото цигарите и да предостави на пълнолетните пушачи потенциално по-малко вредни алтернативи на тютюнопушенето. Представете си компания с над 170-годишна история на успешен бизнес, която преобръща представите за цяла една индустрия. Правим това благодарение на науката и иновациите с екип от над 1500 учени, инженери и техници от световна класа, които работят по разработването и усъвършенстването на нашите бездимни алтернативи. Те, макар и не без риск, са потенциално по-малко вредни в сравнение с продължаващото пушене, тъй като при тях е елиминиран процесът на горене. Бездимните алтернативи нагряват тютюна, не отделят дим, а аерозол, който съдържа значително по-ниски нива на вредни и потенциално вредни вещества в сравнение с цигарения дим.

Все още сме единствената тютюнева компания в света, която си е поставила за цел да замени цигарите с по-малко вредни алтернативи за всички пушачи, които не се отказват напълно от употреба на тютюн или никотин.27.4 млн. пълнолетни пушачи по цял свят са преминали към IQOS, като 19.7 милиона са преминали изцяло към нашата бездимна алтернатива и са спрели да пушат. В България вече повече от 6 години предлагаме нашата водеща бездимна алтернатива и сме щастливи от постигнатия напредък. Потребителите ни вече са над 320 хил. Можем да ускорим този процес и вярваме, че иновацията IQOS ILUMA, която представихме на пълнолетните пушачи на местния пазар през октомври 2023 г., ще допринесе за изпълнението на мисията ни.

Сътрудничите ли си с иновативни стартъпи и каква роля играят те в развитието на вашия бизнес?

За изпълнението на нашата визия и бизнес стратегия припознаваме ценностите, които изгражда успешната стартъп култура. Те са неизменна част от иновативното ДНК на „Филип Морис“ по вълнуващия ни път на трансформация в посока изграждане на бъдеще без дим. Макар да сме компания с дългогодишна история и глобален размах, оперираме с нагласите на стартъп, поел по пътя към изпълнението на визията си, която за мнозина може да звучи немислима – да намалим вредата за всички пълнолетни пушачи, които иначе биха продължили да пушат, и да оставим цигарите в историята. И ние като успешните стартъпи сме гъвкави в работата и изпълнението на целите си. Вярваме в неформалната комуникация между членовете на екипа ни, базирана на уважение, подкрепа, автентичност и приобщаване. Адаптираме се към бързо променящата се среда, отговаряме на търсенията на нашите пълнолетни потребители и поставяме тяхното изживяване на преден план. Фокусираме се върху благосъстоянието на служителите си и ги подкрепяме в развитието им. Вярваме в любопитството и готовността да се усъвършенстваме, като много от колегите ни минават през роли в различни екипи и добиват холистичен поглед над бизнеса ни. Ежегодно инвестираме в младите таланти, като тази година ще стартира и първата ни IMPACT Graduate Program, предназначена за младите хора, които търсят професионално развитие сред доказани професионалисти в международна среда.

Каква е стратегията на компанията за постигане на устойчив бизнес модел?

Устойчивостта не е просто част от нашата бизнес стратегия – тя е в сърцето ѝ. Най-голямото въздействие, което можем да постигнем в световен мащаб, е да помогнем на милиони пушачи да преминат към потенциално по-малко вредни алтернативи. За тази цел от 2008 г. до днес сме инвестирали над 10,5 млрд. долара в научната разработка и реализацията на нашите бездимни алтернативи. Освен вниманието, насочено към въздействието на нашите продукти върху здравето, взаимодействаме и с общностите, в които работим относно влиянието на продуктите ни върху околната среда. Изпълняваме стратегията си във всички аспекти на бизнеса си – от търговската реализация на продуктите до взаимодействието с партньорите, потребителите и служителите ни. Особено се гордеем, че следим напредъка си и извличаме поуки по пътя си, правим проучвания, за да подобряваме въздействието си и да постигаме устойчива промяна.

Как регулациите и бизнес средата влияят на дейността на „Филип Морис България“?

Според данни на СЗО по света има над 1 млрд. пушачи и това число не се очаква да се промени в следващите две десетилетия. Традиционните усилия за ограничаване на тютюнопушенето допринасят, но не дават желания резултат и затова работим в посока на това пълнолетните пушачи да получат достъп до достоверна информация за нашите потенциално по-малко вредни бездимни алтернативи и да направят информиран избор. Публикуваме научните си изследвания, за да могат хората да се запознаят с фактите зад нашите продукти. Работим активно с партньорите си в посока ограничаване на достъпа на малолетни и непълнолетни до продуктите ни. С появата на различни нови алтернативи на традиционните продукти е необходимо да се създаде подходящата регулаторна рамка, която да съответства на различния рисков профил на всеки продукт. България е страна, в която е установена такава регулаторна рамка, включително на ниво продуктова регулация, както и диференцирано данъчно облагане. Полагайки общи усилия в тази посока от всички заинтересовани страни – индустрията, правителството и обществото, ще ускорим напредъка към постигане на свят без дим.

Демиан Пинтос е генерален мениджър на „Филип Морис България“ от 1 март 2023 г. Той идва от централата на компанията в Лозана, Швейцария, има богат професионален опит във „Филип Морис Интернешънъл“ и в други големи международни компании по света.

„Филип Морис България“ е част от „Филип Морис Интернешънъл“, водещата международна тютюнева компания с над 170-годишна история и присъствие в 180 страни. В България компанията има над 120 служители.

Материалът се публикува с подкрепата на „Филип Морис България“.