Български иновации на световната сцена

„Фитофарма“ стои зад международния успех на „Криликсир“

Автор:

Алек Вучков

Снимки:

Личен архив

Български иновации на световната сцена

Български иновации на световната сцена

„Фитофарма“ стои зад международния успех на „Криликсир“

Български иновации на световната сцена
quotes

Всърцето на процъфтяващата здравна и уелнес индустрия на Балканите стои „Фитофарма“ – иновативна българска компания, която преобразява регионалния пазар със своя бранд за хранителни добавки с масло от антарктически крил „Криликсир“. Компанията е основана от Милко Вачев, а начело са динамичните Мила и Иван Вачеви. Тримата обединяват научната експертиза, устойчиви практики и същински бизнес нюх, за да създадат продукт, който не само се произвежда в България, но дори надхвърля международните стандарти за качество.

Визионерите Мила и Иван Вачеви В основата на успеха стои семейство Вачеви, а зад производството и бизнес развитието – Мила и Иван. Техният комбиниран опит в бизнес стратегията, иновациите и новите тенденции във фармакологията, фармакогнозията и изработването на продукти позиционира тази семейна компания (с над 25 години опит) като лидер в производството на меки желатинови капсули с напълно натурални съставки – витамини, билки и етерични масла. Мила, която създава, разработва и продължава да развива хранителните добавки „Криликсир“, и Иван, със стратегическия си поглед върху динамиката на пазара, успяват да наложат „Фитофарма“ като синоним за успех, професионализъм, иновативност, устойчивост и качество.

Компанията предлага на потребителите хранителни добавки на световно ниво, което е и най-видно при бранда „Криликсир“.

„Криликсир“: иновативният български отговор и бъдещето на хранителните добавки

„Криликсир“, лансиран през декември 2023 г., е първокласна чиста хранителна добавка, която комбинира масло от крил, Омега-3 мастни киселини, фосфолипиди, холин, астаксантин и други нутриенти, които липсват на човешкия организъм. Позитивните ефекти са клинично доказани и добавките се препоръчват за подобряване на общото физическо състояние, сърдечносъдовата система, черния дроб, когнитивните функции, очите, метаболизма, имунитета, здравето на ставите, допълнителна енергия и възстановяването след тежки физически натоварвания.

Това, което отличава бранда (и „Фитофарма“ като цяло), е придържането към строги стандарти за качество. Продуктът е произведен чрез усъвършенствани технологии за екстракция, които запазват естествения състав на маслото от крил и осигуряват максимална бионаличност. „Фитофарма“ се превръща в една от най-отговорните към екологията компании в региона, като се следват най-стриктните практики за опазване на околната среда.

Активен начин на живот и представяне на най-високо ниво

От самото начало „Криликсир“ е нещо повече от добавка – брандът е катализатор за по-здравословен и по-активен начин на живот. „Фитофарма“ позиционира „Криликсир“ като идеалния избор за спортисти, атлети и хора, които обръщат сериозно внимание върху здравословния начин на живот. Това беше затвърдено и през декември 2024 г., когато зад бранда застана и световноизвестният баскетболист Александър Везенков. Отдадеността на българската звезда перфектно се съчетава с мисията на „Криликсир“ да се позиционира като водеща хранителна добавка на местния, регионалния и световния пазар за уелнес продукти. Това партньорство подчертава и основните ценности на „Фитофарма“ да се бори за един по-здравословен, по-издръжлив и по-качествен начин на живот.

Иновация от България, призната в цял свят

Успехът на „Фитофарма“ с „Криликсир“ е доказателство за капацитета на България за иновации на световната сцена. Чрез комбиниране на местен опит с международни производствени стандарти компанията доказва, че висококачествени здравни продукти могат да бъдат разработени и произведени в страната, като същевременно се конкурират в глобален мащаб. Неслучайно производството на „Фитофарма“ за чужбина вече е установено в редица държави от целия свят, разпростиращи се на три континента. Освен в България компанията оперира във Великобритания, Швеция, Нидерландия, Германия, Литва, Чехия, Полша, Австрия, Словения, Италия, Румъния, Гърция, Украйна, Грузия, Китай, Виетнам, Либия и САЩ. Вачеви са култивирали среда, в която научноизследователската и развойната дейност са на преден план. Тази отдаденост гарантира, че всеки продукт на „Фитофарма“ отговаря на променящите се нужди на потребителите по целия свят.

Стратегията им надхвърля превъзходството на продуктите – тя отразява по-широка визия за утвърждаване на България като център за здравни иновации.

Бъдещето на „Фитофарма“ и „Криликсир“

„Фитофарма“ има амбициозни планове за разширяване на своята продуктова линия и международно присъствие. Като се възползва от успеха на „Криликсир“, компанията стъпва на международния пазар с нови предложения, които отговарят на специфични здравни нужди – от имунна подкрепа до психично здраве, а разрастването ще включва продукти в областта на репродуктивното здраве при мъже и жени, добавки за подпомагане на всички етапи на бременност и възстановяване след раждане, дълголетие, грижа за кожата и с фокус против стареене.

Мила и Иван също така проучват партньорства на световните пазари, за да затвърдят присъствието на „Фитофарма“ на международната сцена. Чрез иновативни подходи и отдаденост на качеството „Фитофарма“ продължава с гордост да илюстрира какво означава „Произведено в България“. „Криликсир“ е ярък пример как българската изобретателност може да доведе до продукти от световна класа, които подобряват живота и вдъхновяват по-здравословния живот по целия свят