Без притеснения, че може да загубите създаденото

Подходящата полица може да подобри репутацията и да внуши доверие, категорични са Цветелина Михайлова, председател на Съвета на директорите и изпълнителен директор, и Калин Костов, прокурист на Застрахователна компания „Аксиом“

Автор:

Венцислав Савов

Снимки:

Жан Златков

Без притеснения, че може да загубите създаденото

Подходящата полица може да подобри репутацията и да внуши доверие, категорични са Цветелина Михайлова, председател на Съвета на директорите и изпълнителен директор, и Калин Костов, прокурист на Застрахователна компания „Аксиом“

Без притеснения, че може да загубите създаденото
quotes

Госпожо Михайлова, кои са по-често срещаните и специфични рискове в семейния бизнес, за които има застрахователни решения?

Цветелина Михайлова: Отчитаме ръст в търсенето на по-специфични застраховки като „Отговорност на продукта“, която покрива разходи на производителя или търговеца за нанесени вреди на потребителите, причинени от произведени или продадени продукти; „Гаранции за авансови плащания и добро изпълнение“; „Карго за вътрешни и външни превози“; „Злополука на персонала“; здравните застраховки. Все повече семейни фирми осъзнават, че здравето на служителите им е ключово за производителността, оттам и за цялостния успех. За повечето от собствениците застраховките вече не се разглеждат като излишен разход, а като инвестиция в бъдещето и устойчивостта на бизнеса. Подходящата застрахователна полица може да подобри репутацията на бизнеса и да внуши доверие в партньори и клиенти при сключване на договори и партньорства.

Господин Костов, какви рискове покривате по отношение на имуществото и професионалната отговорност?

Калин Костов: Нашите застрахователни решения са ключов елемент в стратегията за управление на риска, който помага на бизнесите да се справят с неизвестното и да запазят стабилност въпреки предизвикателствата. Фирменото имущество в семейния бизнес често е основата, върху която се градят работният процес и развитието. Всякакви инциденти от битов характер, природни бедствия, пожар, злоумишлени действия, земетресение, късо съединение, кражба, авария на машини и електронно оборудване могат да имат много сериозни последици върху дейността. Добре е да се добави и покритие за прекъсване на дейността, което ще компенсира загуба на печалба, произтекла от прекъсване на стопанската дейност. От съществено значение също е застраховката за професионална отговорност, която е задължителна в някои сектори на икономиката, но препоръчителна и особено подходяща, ако семейната компания предоставя консултантски или специализирани услуги, тъй като потенциалните загуби при една грешка или небрежност биха били огромни. Липсата ѝ би довела не само до сериозни наказания за едните, но и до огромни рискове в случай на неблагоприятно събитие за другите.

Как помагате на семейните фирми да планират приемствеността и да защитят бизнеса при смяна на поколенията?

Цветелина Михайлова: Следим с интерес развитието на някои семейни фирми, наши клиенти, които в последно време се нареждат сред пазарните лидери и вече работят и на международните пазари. Някои от тях вече се управляват и от наследниците им. С разрастването на бизнеса им се промениха и застрахователните им потребности, увеличиха се и рисковите им експозиции. В тези случаи ние работим проактивно с компаниите, включително и с техните приемници, обсъждаме промените в бизнеса им и как те влияят на съществуващото им покритие. Заедно проектираме застрахователни програми, свързани с бъдещите им стратегически цели. Идентифицираме потенциалните рискове за бизнеса и изготвяме адекватен план за управлението им чрез подходящи застрахователни продукти. Така компанията продължава своето бъдещо развитие без притеснение, че може да се загуби това, което е създадено досега.

По какво вашите продукти се отличават от тези на конкурентите ви?

Калин Костов: Това e фокусът ни върху високото качество на продуктите, които предлагаме, гъвкавост и адаптивност спрямо променящите се потребителски нужди и предпочитания, иновативен подход в комбинация с добавена стойност, неизползвани пазари и ниши, цена, достъпна за потребителите и отговаряща на предложената стойност, както и предлагане на премиум продукти за различни сегменти на пазара. Идеята ни е да открехнем вратата към нещо ново за потребители, които са неудовлетворени от текущите продукти или услуги, но имат интерес да намерят решение.

Какви са плановете ви за развитие на продуктовата ви линия за семейните фирми в бъдеще?

Цветелина Михайлова: Нашият екип постоянно анализира пазара и обратната връзка от клиентите. Имаме идеи за създаване както на комплексни програми, които обединяват различни видове бизнес застраховки, предоставящи на фирмите не само спокойствие, но и финансова ефективност, така и на персонализирани и нишови, които да покрият ненаситените места на пазара, където част от нуждите на бизнеса не са удовлетворени. В процес сме на пускане и на нашия премиум здравен продукт AxiHealth Global в партньорство с един от най-реномираните европейски застрахователи. Той ще е изключително подходящ за семейните бизнеси и най-вече за тези, които се разрастват на международните пазари, защото така ще осигурят необходимите ресурси и подкрепа за здравето на своите служители и техните семейства, особено когато става въпрос за справяне със сериозни заболявания.

Цветелина Михайлова е председател на Съвета на директорите и изпълнителен директор на ЗК „Аксиом“ АД. Има над 25 години опит в сферата на застраховането. Професионалното ѝ развитие стартира в ЗПАД „Булстрад“, а впоследствие заема различни ръководни длъжности в ХДИ „Застраховане“, „Токуда Здравно Застраховане“ и „България Иншурънс“.

Калин Костов е прокурист на ЗК „Аксиом“ АД и има натрупан над 15 години професионален опит в областта на застраховането. Професионалното му развитие стартира в ЗАД „Алианц България“, където е заемал различни ръководни длъжности.