Business Signature БРОЙ /// Мениджър 03/2025
Двигателят зад оптимизма на IT мениджърите: автоматизацията
Друга област на фокус са иновациите за подобряване на качеството на дистанционната и хибридната работа
Двигателят зад оптимизма на IT мениджърите: автоматизацията

Друга област на фокус са иновациите за подобряване на качеството на дистанционната и хибридната работа


Не е пресилено да се твърди, че послед ните пет години - са едни от най-динамичните и турбулентни в скорошната история. За да напипа пулса на промените в офис средата, „Canon Европа“ възложи на Walnut Unlimited да проведе изчерпателно онлайн проучване сред 1709 IT мениджъри (ИTM) между ноември и декември 2023 г. Проучването обхваща седем пазара в Европа.
От тревоги към възможности
Данните показват, че след няколко трудни години IT мениджърите намират баланс в ролята си – всъщност са по-удовлетворени от всякога. Tова не означава, че изминатият път е лесен или че трансформацията е приключила. В рамките на периода ясно се открояват няколко етапа. Отправната точка е 2019-а, или „Мирната година“: време, в което мениджърите се чувстват най-спокойни, като ролята им е значително по-малко предизвикателна или стресираща, отколкото през следващите години.
На свой ред 2021 г. е „Кризисната година“ с най-високи нива на стрес и ниски на удовлетвореност. През 2023 г. анкетираните заявяват, че работят по-усилено от преди и прекарват повече време в изпълнение на ежедневните си работни задачи. Въпреки това те се чувстват с 20% по-малко стресирани, отколкото през 2021 г. Това дава основание да определим 2023-а като „Годината на възможностите“.
Мениджърите съобщават, че натискът, който са изпитвали в разгара на пандемията, все още не е отшумял. Около половината от тях са имали проблеми с намаляване на броя на служителите, набирането и задържането им, с по-малки бюджети. Поради тези финансови и ресурсни ограничения 47% заявяват, че остарялата технология продължава да бъде проблем през 2023 г., което предполага, че иновациите са забавени.
Как са се променили отговорностите
Закономерно в периода на пандемията мениджърите прекарват два или три пъти повече време в основни IT дейности, като например осигуряване на хардуер и отстраняване на проблеми със софтуера и достъпа, което изцяло ангажира времето им. Към 2023 г. ситуацията вече е напълно различна. ИTM заявяват, че отделят най-много време за въвеждане на иновации, включително автоматизация и миграция към облака, както и за планиране на бъдещето. Това може да обясни защо те смятат, че ролята им е станала по-удовлетворяваща: „основната поддръжка“ вече не е във фокус.
Автоматизацията: отговорът на IT проблемите
На въпроса защо автоматизацията често е посочвана като инвестиционен приоритет 98% от ИTM отговарят, че очакват лични ползи. Анкетираните я възприемат като универсално решение за излизане от работата с по-ниска стойност – намаляване на броя на рутинните задачи, по-бързо решаване на проблемите, намаляване на нивата на стрес и подпомагане на фокусирането върху стратегическата работа.
Дистанционната и хибридната работа: продължаващ приоритет
Друга област на фокус са иновациите за подобряване на качеството на дистанционната и хибридната работа. Преобладаващата част от ИTM (98%) искат да подобрят това в бъдеще. Мениджърите посочват интеграцията с офисната инфраструктура и платформи като приоритет номер едно при разглеждането на дистанционни и хибридни технологии. В съчетание с фокуса им върху миграцията към облака това предполага, че IT екипите се надяват да намалят времето, което в момента прекарват, за да помагат на служителите да се справят с постоянните проблеми с достъпа.
|
Ключови думи
Canon
мениджъри
дигитализация
автоматизация
IT сектор
дистанционна работа