История, която кара зрителите да пътуват

„Благодарение на сериала „Вина“ българското вино започна да се цени повече“, казва режисьорът и креативен продуцент на хитовата телевизионна продукция Виктор Божинов

Автор:

Малин Велчев

Снимки:

БНТ

История, която кара зрителите да пътуват

История, която кара зрителите да пътуват

„Благодарение на сериала „Вина“ българското вино започна да се цени повече“, казва режисьорът и креативен продуцент на хитовата телевизионна продукция Виктор Божинов

История, която кара зрителите да пътуват
quotes

След категоричния успех на първия сезон на „Вина“ очакванията на зрителите към про дължението са огромни. Как надграждате в художествен и кинематографичен план?

Продължението на успешен първи сезон на един сериал е сериозна и отговорна задача. Със сценаристите Ваня Николова, Нели Димитрова и Екатерина Николова трябваше много да помислим как да се развие историята. Имахме основата, но в нашия занаят се казва: „Проблемът на втория сезон е първият“. Следвайки сюжетните линии, трябваше да създадем нова интрига и в същото време да влезем по-дълбоко в преживяванията на нашите герои. Във „Вина 2“ залагаме и на една нова основна тема, свързана с винопроизводството – взаимодействието между хората, в случая производителите на вино, и опасностите, които се крият при неконтролирано въздействие върху околната среда.

За да повдигнем продукционното ниво, решихме да изпълним обещанието на Цвета Бончева към монахиня Пелагия и във „Вина 2“ ще видим няколко сцени от екскурзията им в Рим. Търсим и по-дълбока връзка между миналото и настоящето – тема, която също ни вълнува: как събития от миналото влияят на настоящето, има или няма кармична обремененост, която определя действията и ситуациите за нашите герои. Отворихме портала на времето и върнахме историята сто години назад, за да разкажем началото на „Маркова изба“ и историята на Марко Велчев и жена му Катина, засегната съвсем бегло в първия сезон.

Обогатявате актьорския състав на „Вина 2“ с още звезди. Какви качества търсите у актьорите, с които работите, и какви са съставките за успешен каст според вас?

Качественият актьорски състав е изключително важна част от моята професия и за това един телевизионен проект да има успех. Още в първия сезон отделих доста време, за да се изберат правилните актьори, и то преди да започне писането на историята, за да може сценарният екип да работи с конкретни имена. Така че ако в първия сезон се е получил един добър актьорски ансамбъл, той е благодарение на това, че историята е писана за всеки от тях.

Когато продължаваме със следващ сезон, има нужда от нови герои. С оглед на новата интрига във „Вина 2“ ни трябваше конкретен женски образ и още преди да започне писането на сценария, решихме Лилия Маравиля да изиграе героинята на Дария Томова. Лилия е актриса, с която съм работил многократно, познавам я отлично и знам какво може да даде на проекта. Във втори сезон има още няколко нови лица – Мая Бежанска, Милица Гладнишка и Биляна Петринска, които се появяват в отделни епизоди. Надграждането на драматургията изисква нови персонажи, но е важно как те ще се впишат в цялостната картина. Защото именно актьорският ансамбъл ме интересува. В работата си с актьорите аз се опитвам да създам оркестър от различни инструменти, който никога да не свири фалшиво. Да има една обща посока, за да може нещата да бъдат органични, убедителни и емоционално въздействащи за зрителите. „Вина“ се превърна и в мощен инструмент за популяризиране на винения туризъм в България.

Това част от мисията на сериала ли е и доколко е важно един телевизионен продукт да допринася за общественозначими каузи?

Районът на Сандански със сигурност усеща ползите от сериала „Вина“, местните са изключително развълнувани и очакват продължението с нетърпение. Но това не важи само в регионален смисъл – много хора от цялата страна се интересуват къде са снимани сцените. През телевизионния екран тази история кара хората да пътуват и да преживяват повече от това просто да бъдат зрители. В този смисъл може да кажем, че виненият туризъм се популяризира със сериала „Вина“. Това е една от целите, които сме си поставили – не само по отношение на винения туризъм, а и въобще за винената култура в България. Благодарение на сериала „Вина“ повече хора започнаха да се интересуват от българско вино и да го оценяват. Така че ако това е обществена кауза, ние сме удовлетворени от резултата.

Сезон 2 на „Вина“ се излъчва всяка неделя от 21:00 ч. по БНТ 1. Сериалът е част от филмопроизводството на БНТ – най-големия продуцент на телевизионно кино в България.