Business Signature СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Първите в бизнеса 2023
История, която кара зрителите да пътуват
„Благодарение на сериала „Вина“ българското вино започна да се цени повече“, казва режисьорът и креативен продуцент на хитовата телевизионна продукция Виктор Божинов
История, която кара зрителите да пътуват
„Благодарение на сериала „Вина“ българското вино започна да се цени повече“, казва режисьорът и креативен продуцент на хитовата телевизионна продукция Виктор Божинов
След категоричния успех на първия сезон на „Вина“ очакванията на зрителите към про дължението са огромни. Как надграждате в художествен и кинематографичен план?
Продължението на успешен първи сезон на един сериал е сериозна и отговорна задача. Със сценаристите Ваня Николова, Нели Димитрова и Екатерина Николова трябваше много да помислим как да се развие историята. Имахме основата, но в нашия занаят се казва: „Проблемът на втория сезон е първият“. Следвайки сюжетните линии, трябваше да създадем нова интрига и в същото време да влезем по-дълбоко в преживяванията на нашите герои. Във „Вина 2“ залагаме и на една нова основна тема, свързана с винопроизводството – взаимодействието между хората, в случая производителите на вино, и опасностите, които се крият при неконтролирано въздействие върху околната среда.
За да повдигнем продукционното ниво, решихме да изпълним обещанието на Цвета Бончева към монахиня Пелагия и във „Вина 2“ ще видим няколко сцени от екскурзията им в Рим. Търсим и по-дълбока връзка между миналото и настоящето – тема, която също ни вълнува: как събития от миналото влияят на настоящето, има или няма кармична обремененост, която определя действията и ситуациите за нашите герои. Отворихме портала на времето и върнахме историята сто години назад, за да разкажем началото на „Маркова изба“ и историята на Марко Велчев и жена му Катина, засегната съвсем бегло в първия сезон.
Обогатявате актьорския състав на „Вина 2“ с още звезди. Какви качества търсите у актьорите, с които работите, и какви са съставките за успешен каст според вас?
Качественият актьорски състав е изключително важна част от моята професия и за това един телевизионен проект да има успех. Още в първия сезон отделих доста време, за да се изберат правилните актьори, и то преди да започне писането на историята, за да може сценарният екип да работи с конкретни имена. Така че ако в първия сезон се е получил един добър актьорски ансамбъл, той е благодарение на това, че историята е писана за всеки от тях.
Когато продължаваме със следващ сезон, има нужда от нови герои. С оглед на новата интрига във „Вина 2“ ни трябваше конкретен женски образ и още преди да започне писането на сценария, решихме Лилия Маравиля да изиграе героинята на Дария Томова. Лилия е актриса, с която съм работил многократно, познавам я отлично и знам какво може да даде на проекта. Във втори сезон има още няколко нови лица – Мая Бежанска, Милица Гладнишка и Биляна Петринска, които се появяват в отделни епизоди. Надграждането на драматургията изисква нови персонажи, но е важно как те ще се впишат в цялостната картина. Защото именно актьорският ансамбъл ме интересува. В работата си с актьорите аз се опитвам да създам оркестър от различни инструменти, който никога да не свири фалшиво. Да има една обща посока, за да може нещата да бъдат органични, убедителни и емоционално въздействащи за зрителите. „Вина“ се превърна и в мощен инструмент за популяризиране на винения туризъм в България.
Това част от мисията на сериала ли е и доколко е важно един телевизионен продукт да допринася за общественозначими каузи?
Районът на Сандански със сигурност усеща ползите от сериала „Вина“, местните са изключително развълнувани и очакват продължението с нетърпение. Но това не важи само в регионален смисъл – много хора от цялата страна се интересуват къде са снимани сцените. През телевизионния екран тази история кара хората да пътуват и да преживяват повече от това просто да бъдат зрители. В този смисъл може да кажем, че виненият туризъм се популяризира със сериала „Вина“. Това е една от целите, които сме си поставили – не само по отношение на винения туризъм, а и въобще за винената култура в България. Благодарение на сериала „Вина“ повече хора започнаха да се интересуват от българско вино и да го оценяват. Така че ако това е обществена кауза, ние сме удовлетворени от резултата.
Сезон 2 на „Вина“ се излъчва всяка неделя от 21:00 ч. по БНТ 1. Сериалът е част от филмопроизводството на БНТ – най-големия продуцент на телевизионно кино в България.
|
Ключови думи
кино
изкуство
актьори
Вина 2